עימותים בין מוחים למשטרה: פינוי 15 בתים בנתיב האבות בגוש עציון

במהלך פינוי בתי שכונת 'נתיב האבות' החל עימות בין המוחים נגד ההרס לבין כוחות הביטחון: אחד המוחים נעצר • ראש מועצת הר חברון: "העוול זועק לשמים! ההרס מיותר, כואב ומעצבן"
חיים טוויל
כ"ט סיון התשע"ח / 12.06.2018 10:20

אלפי תומכים התאספו במהלך הלילה בשכונת נתיב האבות הסמוכה לישוב אלעזר שבגוש עציון במטרה להביע מחאה על פינוי 15 מבתי השכונה הבוקר (שלישי) – על פי צו בג”ץ.

כוחות ביטחון גדולים הגיעו ליישוב במהלך שעות הבוקר המוקדמות, במטרה לאבטח את הפינוי ולאפשר בהמשך את הרס הבתים.

במקום נוצרו עימותים מסוימים בין הנערים והצעירים הגודשים את השכונה. לפחות שלושה מהצעירים שהגיעו למחות נגד ההרס נעצרו.

נערים ונערות מתבצרים בנפרד בשניים מבתי השכונה שפינויים טרם החל.

מהמשטרה נמסר: “בשעה זו, החלו כוחות הביטחון בפינוי 15 הבתים בשכונת נתיב האבות בישוב אלעזר, בהתאם לצו בית המשפט. במקביל, כל העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר ביצוע תקין של המשימה שהוטלה על הכוחות.

“המשטרה מצפה ממשפחות המתיישבים שהן ציבור שומר חוק להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר בשום אופן אלימות נגד שוטרים וחפים מפשע. המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו”.

פינוי נתיב האבות

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר על הרס הבתים: “אי אפשר לשתוק למול העוול הזועק לשמים! ההרס מיותר, כואב ומעצבן, לאחר שניתן היה להגיע להסדרת המטרים הבודדים בהם הייתה חריגה לכאורה מאדמת מדינה ובכך למנוע חורבנם של בתי המשפחות.

על הקרקע אין שום תביעת בעלות וגם לאחר ההרס תהיה הסדרה שתאפשר בניה מחדש באותו מקום בדיוק בהם יהרסו היום הבתים.

אי אפשר להתעלם מהאצבע הקלה על ההדק ומדיניות ההריסה שמובילה מערכת המשפט בכל הנוגע ליהודה ושומרון, כך היה רק לאחרונה גם בעמונה. מי שמקל עם בניה לא חוקית שיטתית ובוטה במרחב הר חברון לא במטרים בודדים אלא בקילומטרים, לא יוכל להתנקות מתחושת אפליה קשה של דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים.

ביום הזה ליבנו עם חלוצי ההתיישבות בנתיב האבות אייצג את תושבי הר חברון בחיבוק החם לשכנינו בגוש עציון בשעתם הקשה, קשה להם וקשה למפעל הציוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות