סגירת המרכולים בשבת בת”א • גילה אלמגור: “כפייה דתית – סרטן”

השחקנית וכלת פרס ישראל משתלחת בהחלטת שר הפנים לסגור מרכולים בתל-אביב בשבת • "איראן כבר כאן משום שזה כמו סרטן - תא אחרי תא. זה נראה לי כמו החלטה פופוליסטית מעציבה"
שלומי צור
ב' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 12:27

השחקנית, כלת פרס ישראל לקולנוע, גילה אלמגור, תקפה הבוקר (שני) בחריפות, בראיון שהעניקה לגלי צה”ל, את החלטתו של שר הפנים גדעון סער לסגור את המרכולים בתל אביב בשבת.

“הכפייה הדתית בתל אביב היא כמו סרטן, זאת עיר של חופש וכיף להיות בה”, אמרה אלמגור. “בא מישהו ורוצה במכת גרזן לסגור את המרכולים בשבת. מחר הוא יחליט שהוא לא ייתן לפאבים לעבוד אחרי שעה מסויימת”.

אלמגור המשיכה להשוות בין החלטת השר סער למחלת הסרטן. “איראן כבר כאן משום שזה כמו סרטן – תא אחרי תא. זה נראה לי כמו החלטה פופוליסטית מעציבה. תל אביב היא ייחודית, היא מקום שבו חיים זה לצד זה אנשים מכל הדתות ומכל המגזרים”. השחקנית הוסיפה: “חיו ותנו לחיות, אל תשתלטו על חיינו”. לדבריה, חוק העזר העירוני בא להגן על התושבים. “תנו לנו לחיות איפה שאנחנו חיים בשקט ובשמחת החיים שיש לעיר הזאת”, אמרה, “תל אביב היא אי של שפיות וכיף – אל תקלקלנו לנו את המקום הזה”.

אלמגור תמהה את מי השר, תושב תל אביב בעצמו, רוצה לרצות בהחלטה שעוררה סערה בעיר ללא הפסקה.

גם שר האוצר לפיד אמר כי ההחלטה של סער היא טעות. “יש פה עיר מתפקדת, חיה וחיוניות שקורים בה המון דברים”, אמר לפיד, “זה סידור שמקובל על כל תושבי העיר ואני לא מבין בשביל מה היה צריך את ההחלטה הזאת. זאת החלטה מאוד משונה בעיניי – זאת טעות של גדעון סער ואני מקווה שהוא יחזור בו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברית עולם
    30/06/2014 14:23
    קודש
  1. ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.
    ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם”(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה’, אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי, תשמורו: כי אות היא ביני וביניכם, לדורותיכם–לדעת, כי אני ה’ מקדשכם. ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם”(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה’.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה’.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל.
    משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
    אתה תטביע את כולנו.
    והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
    ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
    ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
    🙂

  2. שלא תתפלא
    30/06/2014 18:24
    מגעילה
  3. שיהיה לה פתאום את הסרטן , תא אחר תא