מירי רגב: “זה אירוע טרור” • נתניהו: “לא מכיר את הדיווח על איומים”

שרת הספורט על ביטול המשחק: "הסיפור האמיתי הוא לא חיפה ולא ירושלים, אלא האיומים על מסי" • תקפה את ח"כי השמאל: "לאן הגענו? אם היתה אליפות עולם בשמחה לאיד הייתם מנצחים בה" • מבקר המדינה מרחיב הבדיקה סביב התנהלות משרד התרבות והספורט והעומדת בראשו
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשע"ח / 06.06.2018 20:19

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כינסה הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בעקבות ביטול משחק הידידות בין נבחרות הכדורגל של ישראל וארגנטינה שהיה אמור להתקיים במוצ”ש באיצטדיון טדי בירושלים – ואמרה כי ההחלטה התקבלה בעקבות “איומים של גורמי טרור שנשלחו למסי, למשפחתו ולשחקנים נוספים בנבחרת ארגנטינה”.

רגב אמרה: “הארגנטינאים מבקשים סליחה מהציבור בישראל, כי הם מבינים שההחלטה מרחיקת לכת. מדובר בהחלטה שנובעת מאיומים על חייו של מסי חיי משפחתו – והכניעו את כוכב הכדורגל העולמי”.

היא הציגה תמונות של אימוני נבחרת ארגנטינה בברצלונה בימים האחרונים: “אלה תמונות של גורמי טרור שמאיימים על חיי מסי, משפחתו וחברי הנבחרת של ארגנטינה”.

רגב תקפה את יו”ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית, ג’יבריל רג’וב: “מדובר בטרור חדש ישן שמפחיד, מרתיע ומהלך אימים על ספורטאים, אותו טרור שהביא לרצח י”א חללי מינכן. אז היו אלה מרצחים מארגון ספטמבר השחור. היום זה ג’יבריל רג’וב תלמידו של ערפאת שממשיך להפעיל את קיני הטרור שלו”.

רגב טענה כי העברת המשחק לירושלים היא לא הסיבה שנבחרת ארגנטינה לא תגיע לישראל. “אין שקר גדול מזה. הארגנטינאים מעולם לא התנגדו לקיום המשחק בירושלים. המשחק הזה נולד בגלל הרצון של מסי להגיע לירושלים.  כמה קשקושים אפשר לקשקש? עד כמה אנשים יכולים להיות נבזיים ורעים? לאנשים אין כבוד לאומי?”

היא מתחה ביקורת חריפה על פוליטיקאים שתקפו אותה בעקבות ביטול המשחק.

“אל חברי הכנסת הערבים הצטרפו חברי הכנסת מהשמאל, גבאי, שמולי ויחימוביץ’. על מה הצהלה שלכם? על זה שמאות אלפי ילדים לא יהנו ממסי? לאן הגענו? אם היתה אליפות עולם בשמחה לאיד כנראה הייתם מנצחים בה”.

הביקורת של ראש הממשלה

לפי דיווח של אריאל כהנא בישראל היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח הערב, בתדרוך לעיתונאים לאחר פגישתו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, ביקורת מרומזת על השרה מירי רגב.

“ההחלטה לבטל את המשחק מאכזבת ומצערת. התקשרתי למאקרי (-נשיא ארגנטינה) ושאלתי אם הוא יכול להתערב. הוא אמר שיעשה כל מאמץ. אחר כך חזר אליי ואמר שאינו יכול להשפיע כי זו לא החלטה מדינית והוא לא יכול היה לעזור. תמכתי בקיום המשחק בירושלים. השרה רגב ביקשה להעביר את המשחק לירושלים וזו הייתה בקשה טבעית. לצערי הם נסוגו”.

נתניהו התייחס לדברי רגב במסיבת העיתונאים, כי שחקני ארגנטינה, ובראשם הכוכב ליאו מסי, ספגו איומים על חייהם – ואמר: “איני מכיר את הדיווח על איומים”.

לפי הדיווח בישראל היום, אמש העבירו מקורבי ראש הממשלה ביקורת על השרה רגב, שהעתיקה את המפגש מאצטדיון סמי עופר בחיפה לאצטדיון טדי בירושלים. “בשביל מה היה צריך את זה?!” תהו בסביבת נתניהו.

מבקר המדינה יבדוק ההחלטות

לפי דיווח ב’כאן’, מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, החליט היום להרחיב את בדיקת משרדו סביב התנהלות משרד התרבות והספורט והעומדת בראשו השרה מירי רגב בסוגיית משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל וארגנטינה.

הבדיקה תכלול לא רק את מנגנון חלוקת הכרטיסים, אלא גם את אופן קבלת ההחלטות במשרד, את ההחלטה להעביר את המשחק מחיפה לירושלים, את תהליך הקצאת התקציב הממשלתי בגובה 2.7 מיליון שקלים, ונושאים נוספים.

המבקר הודיע בשבוע שעבר כי יבדוק את סוגיית חלוקת הכרטיסים למשחק. אלא שלאחר ביטול המשחק ולאחר שהצטברו על שולחנו כמה עדויות בעניין, הוחלט להרחיב את הבדיקה והיא תשולב במסגרת בדיקה רחבה יותר של כלל חגיגות ה-70 למדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות