משרד הדתות: 40 תקנים חדשים לרבנים וקייסים בני העדה האתיופית

המנכ"ל עו"ד עודד פלוס: "רוצה להביא לידי ביטוי את החלטת הממשלה ולראות את מינוי הקייסים והרבנים יוצא לפועל" • נציגי העדה האתיופית :"יש לנו שותפים שבאמת רוצים לקדם את העדה. חששנו בהתחלה וחשבנו שמדובר בעוד הליך בירוקרטי"
יוסף גרינבוים
כ"ג סיון התשע"ח / 06.06.2018 07:28

במשרד לשירותי דת נערכים ליישום החלטת הממשלה למינוי קייסים ורבנים ושילובם במועצות הדתיות.

בסוף חודש מרץ אישרה הממשלה 40 תקנים לרבנים וקייסים לבני העדה האתיופית. לפי החלוקה, ימונו 20 רבנים ו-20 קייסים, שיעניקו שירות לא רק לבני העדה האתיופית – ובכך ישולבו בתוך המועצות הדתיות כנותני שירות.

בשבוע שעבר  התקיימה במשרד לשירותי דת פגישת התנעה של הוועדה המייעצת לקביעת הגדרות התפקידים לקייסים ולרבנים לעדה האתיופית, שיעבדו תחת  המועצות הדתיות.

מנכ”ל המשרד עו”ד עודד פלוס אמר: “מדובר במעבר לשלב הביצוע. אני רוצה להביא לידי ביטוי את החלטת הממשלה ולראות את מינוי הקייסים והרבנים ושילובם המיטבי”.

נציגי העדה האתיופית, שהיו שותפים להובלת המהלך, ברכו את השר לשירותי דת דוד אזולאי ומנכ”ל משרדו: “חששנו בהתחלה וחשבנו שמדובר בעוד הליך בירוקרטי שנועד לתקוע את המהלך ההיסטורי. עד מהרה ראינו שיש לנו שותפים שבאמת רוצים לקדם את העדה האתיופית בישראל. במשרד לשירותי דת יושבים שר ומנכ”ל שדואגים לקהילה האתיופית”.

בכדי לעבור במהירות לשלב הביצוע, הוקמו שתי ועדות שיעבדו במקביל: אחת תעסוק במינוי רבני קהילות, והשנייה תעסוק במינוי הקייסים.

הרב ראובן וובשת, הרב הראשי ליהודי אתיופיה, אמר: “רבני הקהילה והקייסים יתנו מענה למאות פניות בנושאי דת וקהילה, דבר שעד היום טופל שלא במסגרת הפורמלית של המועצה הדתית. כניסתם של הרבנים והקייסים לתוך המועצה הדתית תעניק את הכבוד הראוי למנהגים הרוחניים של הקהילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות