אגף חרדים במשרד השיכון? הנה כל התירוצים למה הוא עדיין לא פועל

ח"כ אורי מקלב פנה לשר השיכון יואב גלנט בשאילתה: אגף חרדים במשרד השיכון קם במטרה לעסוק במענה למצוקת הדיור - אך בפועל לא אוישו התקנים. למה? • הנה מה שהשיב גלנט
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשע"ח / 06.06.2018 17:37

למרות החלטת הממשלה להקמת אגף חרדים במשרד השיכון, בפועל האגף אינו פעיל. כך עולה משאילתא דחופה שהגיש היום (רביעי) ח”כ אורי מקלב לשר השיכון יואב גלנט במליאת הכנסת.

בדבריו הסביר מקלב, כי האגף קם במטרה לעסוק במענה למצוקת הדיור – אך בפועל לא אוישו התקנים באגף, ועולה הרושם כביכול האגף אינו פעיל כלל. “ממידע שאגיע לידי מתברר כי כל פעילות האגף החשוב מסתכמת בתקן אחד ואף הוא כתקן חלקי בלבד”, אמר מקלב. “ההסכמות וההבנות לגבי האגף היו כך שהאגף יתן מענה למצוקת הדיור ולצרכים במגזר החרדי”.

שר השיכון יואב גלנט פירט עם תחילת תשובתו את הפעלות שנקט למען מצוקת הדיור בציבור החרדי.

גלנט מנה הסכמי הגג בבית שמש ובאלעד וציין כי אף בעיר רכסים ישנה תוכנית, אשר עמדה 28 שנים וכבר בתחילת השנה הקרובה יעלו הטרקטורים לשטח ויחלו בעבודת הבניה. “הובלנו החלטת ממשלה לפיה יתוכננו 20 אלף יחידות דיור וישווקו 15,000 יחידות דיור. מדובר בהיקפים חסרי תקדים”, אמר גלנט.

לגופו של עניין התייחס שר השכון לשאלת ח”כ אורי מקלב ואמר, כי על מנת לאמוד את הצורך בדיור במגזר החרדי הוחלט על הקמת האגף, ובשל כך פורסם מכרז, אשר נגשו אליו 56 מעומדים, ומתוכם עלו לשלב הגמר על ידי הנציבות 13 איש. בסופו של דבר זכתה בו מתמודדת, אך זו הגישה את התפטרותה כשלושה חודשים לאחר כניסתה לתפקיד.

לכן,  נציבות שירות המדינה פרסמה מכרז חדש, אך למרבה הצער, הסביר גלנט, הנציבות הקפיאה את המכרז, וטרם התקבל מענה להקפאת המכרז. “בנתיים הבאנו עובד במשרת סטודנט באופן זמני, עד להשלמת תהליך המכרז”, אמר גלנט.

ח”כ מקלב אמר כי עיכובים אלה בציר הזמן הלוחץ של מצוקה הקיימת וגדלה כל העת – זהו דבר אקוטי. “צריך לראות כיצד מבאים לכך שיאוישו התקנים במהירות ויביאו לפעילות מלאה באגף”.  מקלב ציין כי יפנה לנציבות שירות המדינה לבדיקת העניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הביאו סטודנט..... ??????????????
    07/06/2018 09:23
    נח
  1. אין צורך ביותר מסטודנט… זלזול במיטבו בנושא..