ארדן: לחזור לסיכול ממוקד; משלחי העפיפונים ומפקדי החמאס הם יעד

השר לביטחון הפנים קורא להפעיל את מדיניות הסיכולים נגד משלחי עפיפוני הטרור ומפקדי חמאס: "לא יכול להיות שראשיהם יוכלו להסתובב חופשי" • "נאמר לנו בקבינט שבזמן הקרוב יהיה פתרון לטרור העפיפונים"
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ח / 05.06.2018 11:08

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר היום (שלישי) בטקס פתיחת מוקד עירוני בשדרות, כי על ישראל לפעול בתקיפות נגד חמאס ו”לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים” נגד ראשי החמאס. הוא הוסיף כי בקרוב יהיה פתרון לטרור העפיפונים.

“לאור העובדה שחמאס הוא זה שמאפשר את הירי ואת שליחת העפיפונים, צריכים לחזור לסיכולים הממוקדים. לא יכול להיות שראשי החמאס יוכלו להסתובב חופשי. מבחינתי, משלחי העפיפונים ומפקדי חמאס צריכים להיות יעד לסיכולים ממוקדים”, אמר ארדן.

לדבריו, “כל פעם אויבינו מחפשים דרך חדשה לפגוע בחוסן האזרחי של התושבים במדינת ישראל ובראש ובראשונה בתושבי עוטף עזה, כי הם מבינים שהם לא יכולים לפגוע בצה”ל. הם לא יצליחו. אני לא חושב שאיבדנו את ההרתעה שלנו. נעשה הכל לחזק את החוסן ולתת מענה לכל איום שעשוי להתפתח”.

הוא הוסיף: “נאמר לנו בקבינט שבזמן הקרוב יהיה פתרון לטרור העפיפונים. בשבועות האחרונים, תקיפות צה”ל השיגו פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס. כל פעולה התקפית תיענה בתגובה קשה”.

במערכת הביטחון מעריכים, כי חמאס ישתמש בעפיפוני הטרור ככלי ההתגרות המרכזי בישראל במהלך היממה הקרובה בה מציינים הפלסטינים את מה שהם מגדירים כ’יום הנכסה’.

צה”ל ערוך היום בכוננות גבוהה במיוחד לאורך גדר הגבול עם עזה וגם סוללות כיפת ברזל מצויות בכוננות למקרה של התחדשות הירי לעבר יישובי הדרום.

בתוך כך, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ג’ייסון גרינבלט, תקף היום את השימוש של חמאס בעפיפונים.

גרינבלט כתב בחשבון הטוויטר שלו בערבית: “העפיפונים הם לא משחקים לא מזיקים או ביטוי מטפורי של חופש – הם כמו נשק חסר הבחנה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות