הנחיות חדשות נגד הכיפה ותפילה בבי”ס בצרפת? “לא קשור לדתיים”

הנחיות המקשיחות את הכללים בבתי הספר בצרפת קובעות כי אסור ללבוש לבוש דתי מכל סוג או להתפלל בתחומי מערכת החינוך • הרב משה לוין: לא מדובר בשינוי כלשהו. הדתיים שולחים את ילדיהם לבתי הספר היהודיים, שם כמובן חובשים כיפה ומתפללים"
נתן פרל
י"ז סיון התשע"ח / 31.05.2018 00:33

חוזר מנכ”ל של משרד החינוך הצרפתי, שהודלף לעיתון ‘לה פיגארו’, כולל הנחיות המקשיחות את הכללים לשמירה על ההפרדה בין דת למדינה במוסדות החינוך.

בין היתר נחשף, כי ייאסר על תלמידות ללבוש חצאיות ארוכות ועל תלמידים לחבוש כיפה.

מלבד האיסור על חבישת כיפה, נכתב כי תיאסר חבישת כובע, פאה נוכרית, מטפחת ורעלה. כמו כן, לא תותר תפילה אישית או קבוצתית בשטחי בתי הספר.

בנוסף, תלמיד שיסרב ללחוץ את ידה של מורתו או מנהלתו עקב היותה אישה – יסולק מבית הספר ללא אפשרות לערער על כך.

הרב משה לוין

הרב משה לוין עם ג׳אן מישל בלנקר, שר החינוך של צרפת ואברהם אפללו מראשי ארגון חולי״א. צילום: אלאן עזריה, דוברות ועידת אירופה

הרב משה לוין סגן נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ ויועצו המיוחד של רבה הראשי של צרפת, רבי חיים קורסיה, אמר בתגובה לפרסום התקנות, כי לא מדובר בשינוי כלשהו, וכי מדובר בתקנות המסדירות חוקים קיימים בבתי הספר הציבוריים הצרפתיים.

׳בצרפת כידוע הופרדה הדת מהמדינה, ונאסר בחוק על חבישת כיפה בבתי הספר הציבוריים לפני שנים. כך גם תפילות וכל סממנים דתיים. היהודים הדתיים שולחים את ילדיהם לבתי הספר היהודיים, שם כמובן חובשים כיפה ומתפללים. החילוניים אינם חובשים כיפה ממילא לצערנו, ואת התפילות, כשהם מתפללים, הם עושים בבתי הכנסת.

על איסור לבישת החצאית לגביה התייחס המנכ”ל – הוא אומר: “מדובר על חצאיות ארוכות במיוחד, ואין כל איסור ללבוש חצאיות עד הברכיים באופן רגיל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות