דרעי החמיא לנתניהו: “חסד מבורא עולם שהקבינט מתנהל בהנהגתו”

בועידת הנגב והגליל החמיא יו"ר ש"ס לנתניהו: "זכינו שמאחורי ההגה הזה יושב אדם בעל ניסיון גדול, כישרונות גדולים, ותראו מה שקורה ברחבי העולם עם המנהיגים הגדולים ביותר, עם איזה כבוד ואיזה יחס מתייחסים אלינו - וזה הרבה בזכותו"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 13:45

במעלות תרשיחא נפתחה הבוקר (שלישי) ועידת הנגב והגליל בהשתתפות ראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי וראשי רשויות מקומיות. הוועידה מתכנסת בסימן 70 שנה למדינה והצדעה לעיירות הפיתוח.

בנאומו בועידה אמר השר דרעי:  “את עיקר הדברים שלי בנושא הצפון אעשה אחר כך, בשיחה אחד על אחד. כעת רוצים להשאיר את הבמה לשמוע את דבר ראש הממשלה שבאמת יישר כוח גדול. לפני כחודשיים היה איתנו יום שלם בדרום בדימונה, וקיים ישיבת ממשלה שם. והיום למרות שהיו חששות, בבוקר, ראש הממשלה עמד על כך שיבוא לכאן כדי להביע את הזדהותו, ולהדגיש שכיום ממשלת ישראל בהנהגתו היא בכיוון הצפון ובכיוון הגליל ורואים את זה (מחיאות כפיים)…

“אני רק אומר מפרשת השבוע דבר קצר: הפרשה ‘בהעלותך’ מתחילה ‘דבר אל אהרן בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות’. רש”י במקום אומר: עד שתהא שלהבת עולה מאליה. הציווי לאהרון הוא עד שהשלהבת עולה מאליה. רש”י מדגיש שתפקידו של אהרון ושל כל מנהיג לקרב את הפתילה אל הנרות עד שתהיה עולה מאליה. לא בכוח, לא לחנוק, להרפות מעט ולתת לפתילה להידלק לבד.

“תפקידנו כממשלה להיות היכן שנדרש, לשפר, לסלול דרך אבל לא לעזוב לפני שהשלהבת פועלת בכוחות עצמה. עד ששלהבת הגליל תהיה עולה מאליה. זו המדיניות וזו המשימה שלנו בגליל.

“בדימונה ראיתי שראש הממשלה אהב את זה וציטט את זה כמה פעמים – סיפרתי להם, בעוונותי אבל בצעירותי כשהייתי מנכ”ל משרד הפנים לפני כ30 שנה, ביקרתי בדימונה, והמשימה הגדולה שלי הייתה למצוא תקציב כדי להרוס 3000 בתים, וכעת כשהיינו בדימונה לפני חודשיים, המשימה היא הסכם גג של אלפי דירות וביקוש גדול.

“אז אדוני ראש הממשלה אספר לך גם על מעלות. גם זה היה לפני כשלושים שנה. היה ויכוח, השומרים במשרד הפנים חשבו שתוקפים את המנכ”ל. ראש העיר בוחבוט היה צעיר קצת יותר… צעקות נוראיות על זה.. היום הדירות שנבנות במעלות יותר יקרות מכפר ורדים. זו עובדה (מחיאות כפיים). זה השינוי הגדול שנעשה ב-30 השנים האחרונות ובעיקר בשנים האחרונות. אין ספק שיש כאן תנופת התפתחות תנופה גדולה בגליל,  בתשתיות והרבה תחומים, אבל שלא נהיה שאננים.

אין ממשלה שמשקיעה כל כך הרבה כמו הממשלה כאן. קחו את המגזר הערבי…  יש עדיין בעיות קשות, בנושא הבריאות, בנושא התעסוקה. אני, ראש הממשלה, חושב שבכל התוכניות שיש חסרה נקודה שיכולה להיות הזרז הגדול ביותר. כשהייתי שר הכלכלה התחלתי לטפל בזה, אבל לא השלמתי.

“אני חשבתי שצריך כדי לעודד להביא לכאן מפעלים גדולים עם משכורות גבוהות ותעסוקה לאוכלוסיה חזקה, צריך בגליל המערבי ובנגב המזרחי לתקופה של 10 שנים מס הכנסה אפס. אין מה לעשות, זה הזרז. מדינת ישראל תרויח מזה הרבה מאד. ואני מוכן כשר פנים לקחת על עצמי משימה – גם בארנונה – אנחנו ניתן הקלות משמעותיות כדי לעודד.

“חברים, תושבי הצפון היקרים, ליבנו היום בדרום ובטח ראש הממשלה יגיד מה שיגיד בנושא, הוא מנהל את העסק ואנחנו עומדים מאחוריו. אבל אתם תושבי הצפון גם עומדים באתגרים לא פשוטים. אתם בטח שומעים לפעמים קצת קולות, קצת רעשים.

“אני רוצה לספר לכם כחבר הקבינט, וידוע שאני לא מדליף אף מילה משם, רק אומר משהו שמותר לי לומר: אני בשנים האחרונות הייתי בקבינטים בממשלות אחרות, ואני רוצה לומר לכם שזו זכות וחסד מבורא עולם שהקבינט מתנהל באחריות בהנהגתו של ראש הממשלה, עם השרים האחרים. באחריות ובנחישות. אני אומר שבלי להיכנס לפרטים, זכינו שמאחורי ההגה הזה יושב אדם בעל ניסיון גדול, כשרונות גדולים, ותראו מה שקורה ברחבי העולם עם המנהיגים הגדולים ביותר, עם איזה כבוד ואיזה יחס מתייחסים אלינו, וזה הרבה בזכותו אז חזק ואמץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות