נתניהו מאיים אחרי התקיפה: ‘נגבה מחיר כבד מכל מי שיפגע בנו’

נתניהו התייחס לראשונה למטח הפצמ"רים שנורה הבוקר מרצועת מעזה - ומאיים בתגובה חריפה: "ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה בידי חמאס והג'יהאד מהרצועה, צה"ל יגיב בעוצמה רבה" • בארגוני הג'יהאד האסלאמי ובחמאס בירכו על הירי - אבל נמנעו מלקיחת אחריות
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 12:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (שלישי) כי ישראל רואה בחומרה את שיגור פצצות המרגמה ליישובי הנגב המערבי –  וכי צה”ל יגיב למתקפה.

“ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה בידי חמאס והג’יהאד מהרצועה. צה”ל יגיב בעוצמה רבה. ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס אחראי למנוע התקפות כאלה נגדנו”, אמר נתניהו.

על המתיחות בצפון אמר נתניהו: “אנו פועלים נגד ההתבססות האיראנית בכל שטח סוריה, ולא רק בדרומה. הטילים ארוכי הטווח שאותם היא מייצרת יסכנו אותנו גם מעבר לכמה קילומטרים שבדרום סוריה. איראן צריכה לצאת מסוריה כולה – איננו שותפים להבנות כאילו הסכמנו לפחות מזה”.

הבוקר נורה מטח של 28 פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. נזק נגרם לחצר גן ילדים בקיבוץ.

אדם אחד נפצע קל מרסיסים במהלך מטח הפצמ”רים הבוקר והוא אושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

גורם בצה”ל אמר כי מדובר בירי של ארגון הג’יהאד האסלאמי – באישור של חמאס.

נתניהו

מאיים. נתניהו. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דובר הג’יהאד בעזה דאוד שיהאב אמר כי מדובר בתגובה מבורכת של ההתנגדות: “דמם של בני עמנו אינו זול כדי שהטרוריסטים יעשו בו כרצונם ללא הרתעה”. עם זאת, בארגון נמנעו מלקיחת אחריות. גם בארגון הטרור חמאס בירכו על המתקפה.

בעקבות האירועים, שר הביטחון אביגדור ליברמן מקיים הערכת מצב עם הרמטכ”ל גדי איזנקוט וראשי מערכת הביטחון על היקף התגובה.

השר אריה דרעי אמר: “לא נכיל את זה. התגובה תהיה קשה מאוד. אני מודה לבורא עולם שלא היו נפגעים, למרות שהיה ירי של עשרות רקטות”.

דרעי ציין כי חמאס יספגו תשובה במקומות כואבים במיוחד. “הם יקבלו את התשובה. לא נחיה עם השגרה, אנחנו נגיב ולא בירי ארטילרי סתם, אלא במקומות הכי כואבים שיכולים להיות, חכו ותראו. הם יקבלו את התשובה הכי כואבת שיכולה להיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות