‘דין קליע כדין רקטה’: קליעים שנורו מעזה פגעו במבנים ורכבים בשדרות

מחבלים מרצועת עזה ביצעו ירי מקלעים. נזק נגרם לבית ולכלי רכב בשדרות. איש לא נפגע • מוקדם יותר: כוח צה״ל עצר שני מחבלים שניסו לחצות את גדר ולבצע פיגוע • במהלך המרדף נורתה אש מהרצועה על החיילים
חיים טוויל
י"ד סיון התשע"ח / 28.05.2018 20:35

מחבלים מרצועת עזה ביצעו הערב (שני) ירי מקלעים לעבר שטח ישראל והפעילו אזעקת צבע אדום שנשמעה בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב.

כמה קליעים פגעו במבנים ובכלי רכב בשדרות. אין דיווח על נפגעים.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: “לצערנו אנחנו מכירים כבר גם את איום ירי המקלעים מעזה. החמאס מנסה בכל דרך לשבש את שגרתנו ולהפריע למנוחתנו ואנו לא ניתן לו את התענוג הזה ונמשיך בעשייה הרבה ובהכנות לאירועי הקיץ שלנו. העירייה ערוכה וצוותי הרווחה ומרכז חוסן נמצאים במוקדים השונים ובמידה ויידרש סיוע או טיפול לתושבים הוא יינתן במיידי.

”אני משוכנע ששר הביטחון והרמטכ”ל לא יבליגו על האירוע החמור הזה ויגיבו בעוצמה בעזה. דין קליע כדין רקטה”.

ח”כ עמיר פרץ אמר: “אסור להשלים עם הירי, אסור להמתין לנפגעים בנפש. רק בנס הנזקים הפעם הם ברכוש. עלינו להבהיר לחמאס כי לא תהיה השלמה עם ירי זה, וכי כל מקור ירי ייפגע”, כתב פרץ בטוויטר והוסיף: “עלינו לדרוש כי טווח השטח הסטרילי וטווח התנועה האסור יהיה כטווח המקלעים”.

מוקדם יותר היום עצר כוח צה״ל שני מחבלים שהגיעו במטרה לבצע פיגוע, וניסו לחצות את גדר המערכת בצפון רצועת עזה.

על המחבלים נתפסו סכינים, קאטרים וחומר בערה.

במהלך המרדף, נכנסו הכוחות לשטח הרצועה כשלפתע נורתה לעברם אש מנשק קל, ככל הנראה מידי מחבלים שחיכו במקום.

צה”ל הגיב מיד בירי טנקים והכוח יצא משטח הרצועה חזרה לישראל.

המחבלים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. על פי דיווחי משרד הבריאות בעזה, מחבל אחד חוסל ומחבל נוסף נפצע כתוצאה מהתקיפה של צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות