גבאי נגד כבל: אסור להתבלבל בין רעיונות של בודדים לעמדת המפלגה

יו"ר המחנה הציוני התייחס לתכניתו המדינית של ח"כ כבל: "רעיונות הסיפוח שמקורם בבית מדרשם של בנט וסמוטריץ׳ והגיעו גם לליכוד, הם רעיונות מסוכנים ולא אחראיים"
אריה ריבקינד
י"ד סיון התשע"ח / 28.05.2018 15:27

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני ל’תכנית ההתפכחות’ שהציג בתחילת השבוע ח”כ איתן כבל ב’הארץ’.

“בעקבות השיח שהתעורר בימים האחרונים, אני מבקש לומר מספר דברים: ראשית, המפלגה שלנו דמוקרטית וככזאת יש בה סובלנות לרעיונות. לכל אלה שמבקשים לפעול נגד מי שמעלה רעיונות אני אומר – זה לא אצלנו.

“עם זאת, אסור להתבלבל בין רעיונות של בודדים לבין עמדת המפלגה והסיעה. העמדה שלנו ברורה וחדה: אנחנו מחויבים להיפרדות ולא לסיפוח שטחים ופלסטינים. אנחנו מחויבים לומר לציבור את עמדותינו ולהילחם עליהן. רעיונות הסיפוח שמקורם בבית מדרשם של בנט וסמוטריץ׳ והגיעו גם לליכוד, הם רעיונות מסוכנים ולא אחראיים, רעיונות שעלולים להרוס את החזון הציוני של מדינה יהודית ודמוקרטית. זוהי לא דרכנו”.

גבאי הציג את דעתו: “מול היוזמות המסוכנות הללו אנחנו מבטאים את ההסכמה הכי רחבה בציבור הישראלי: אנחנו חייבים להיפרד מהפלסטינים, אנחנו חייבים לשמור את ישראל גם יהודית וגם דמוקרטית, אנחנו חייבים ליזום מעשים שיבצרו את הביטחון ואת העתיד שלנו. החלופות המדיניות הן ברורות: מצד אחד – נתניהו וממשלת הימין – עם חלומות סיפוח מסוכנים, עם מיליוני פלסטינים במדינת ישראל.

“אנחנו, מפלגת העבודה וסיעת המחנה הציוני, עם מחויבות ברורה להיפרדות, על בסיס העיקרון של שתי מדינות לשתי עמים: מדינת ישראל, מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, ולצידה, מדינה פלסטינית, מפורזת, כאשר בידינו נותרת האחריות הביטחונית בין הים לבין הירדן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות