‘השמאל יורד מטה-מטה, ולא ​ישאר ממשוגעים אלה כלום’

על ברכת ה'שהחיינו' של ראש הממשלה: "יש שאמרו: 'זה אסור! ברכה לבטלה, על מה אתה אומר שהחיינו, מה קרה לך...' אבל אני לא אומר כך​​ , אלא להיפך" • "פעם לא היה מודרני להזכיר שם שמים, אבל לאט לאט כולם יזכירו - והשמאלנים המשוגעים יישארו מחוץ למחנה מושבם"
יוסף גרינבוים
י"ג סיון התשע"ח / 27.05.2018 02:31

הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים ומנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’, התייחס בשיעורו השבועי במוצאי שבת לחנוכת שגרירות ארצות הברית בירושלים ולברכת ‘שהחיינו’ שבירך ראש הממשלה.

“כעת באו ונטעו את שגרירות ​ארה”ב ​ בירושלים. אחד הגדולים שם, אולי ראש הממשלה, בלי ללבוש כיפה, בירך בשם ומלכות ‘ברוך אתה ה’ שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה’. יש כאלו ידעו רק לומר: ‘זה אסור! זה ברכה לבטלה, על מה אתה אומר שהחיינו, מה קרה לך…’ אבל אני לא אומר כך​​ , אלא להיפך: כל ניצוץ של אמונה בליבם של אלה שהם רחוקים מהתורה, זה ניצוץ שיתלבה ויהיה לאור גדול. אתה צריך לעודד, עצם האמונה בדבר, ברוך אתה ה אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה”.

ראש הישיבה ציין, כי “פעם זה לא היה מודרני להזכיר שם שמים, עכשיו זרמו הרבה מים, ומזכירים שם שמים. השמאל יורד מטה מטה, ולא ​יישאר ממנו כלום. לאט לאט כולם יזכירו שם שמים. והשמאלנים המשוגעים יישארו מחוץ למחנה מושבם”.

הגר”מ הדגיש: “הלך הרוח של היום זה לחזור לאמונה, אנשים חוזרים לאמונה – גם מי שלא אומר בפירוש, יש לו בליבו משהו”.

ראש הישיבה הוסיף: “כשיגיע זמן האור הגדול של עם ישראל, כבר לא נצטרך להתפעל שאמריקה העבירה את השגרירות שלה, אדרבא כל אומות העולם יבואו להתחנן: תתנו לו פינה קטנטנה בירושלים שנשים בה שגרירות, שידעו שכל מה שהם עושים הרעש הוא אפס ותהו לעומת הגדולה של ישראל, וכשנדע את ז​ה​ ונאמין בזה,​ ​ הקב”ה יצליח אותנו וישמור ויגן על עם ישראל”.​

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבינה - יה"ר שהקב"ה יציל אותנו וישמור ויגן על עם ישראל מלשמוע דברים כאלו.
    27/05/2018 10:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא מבינה: היאך הרב מגבה את ראש הממשלה נתניהו [המחלל שבת] שהחליט לברך ‘שהחיינו’ בשם ומלכות במהלך טקס פתיחת שגרירות ארה”ב בירושלים, בלי לחבוש כיפה על הראש??? זה חילול השם… זה אסור! זה ברכה לבטלה. ואסור לשתוק על חילול שם שמים ברבים. חייבים לגנות ולמחות על מעשה מכוער כזה. למעשה ידוע שאנשים כאלו חוזרים לאמונה של תרח. ודו”ק. יה”ר שהקב”ה יציל אותנו וישמור ויגן על עם ישראל מלשמוע דברים כאלו.