מי זה שמארגן את קמפיין הזיגזג נגד לפיד? חכם, כך מסתבר, הוא לא

הימים האחרונים נטענו בהפרחת אמירות סותרות לכאורה וזיגזג בלתי פוסק של יו"ר 'יש עתיד' • אליעזר היון חושב שלאמירות הללו יש מכנה משותף אחד: הן לא אינטלגנטיות • ומה קרה בפעם האחרונה שקמפיין מן הסוג הזה התנהל כנגד פוליטיקאי?
אליעזר היון
ט' סיון התשע"ח / 23.05.2018 18:44

טענות לא מועטות אודות חוסר הקונסיסטנטיות – או בעברית מדוברת ‘זיגזוג’ – של יו”ר ‘יש עתיד’, הופרחו בשבועות האחרונים לאווירה הדחוס והרעיל של הרשת החברתית.

מה לא אמרו עליו? שהוא לא יציב, שהוא לא תמך בביטול הסכם הגרעין, שהוא כן תמך בביטול ההסכם עם ארדואן, שהוא אפילו ביקר בכותל, שומו שמים, עם כיפה ועם טלית.

לטענות השונות הללו יש מכנה משותף אחד: הן נשמעות טוב אבל הן לא אינטלגנטיות. הן מנוסחות טוב, אבל הן לא באמת ‘מחזיקות מים’.

ניתן להיכנס לרזולוציה גבוהה בגופן של טענות, אבל זה מיותר. מי שאינו אינטלגנטי מספיק כדי להבין מדוע הן לא דורשות הפרכה, לא יקבל אותה גם כשתוצב מולו במראה.

האם מישהו, למשל, באמת חושב שלפיד לא תומך בביטול ההסכם עם איראן? שההסכם הגרוע שחתם אובמה, שהותקף אפילו על די מפלגות השמאל הישראלי, נכון וישר בעיניו?

לא צריך להיות רוברט אופנהיימר כדי לענות על כך, ולא צריך להיות אפילו רביב דרוקר כדי לפשפש קצת בארכיון, ולשמוע את האיש מדבר רק על חלקה של אירופה בקונספט הגדול הזה שנקרא ‘ביטול הסכם הגרעין’, לא על חשיבות הביטול גופו.

השיח על ‘הזגזוג של לפיד’ הוא דוגמה אבטיפוסית מובהקת למה שנתניהו קורא: ‘תקשורת אובססיבית’. או במילים אחרות: בני אדם שמהותם כולה נרקמת מקיומו של הזולת [מי אמר פה בן כספית וליאור שליין?]

איך ייתכן שמאות בני אדם מחטטים בדף הפייסבוק של לפיד כדי למצוא מה היה הנוסח המדויק שלו ביחס להסכם הפיוס עם ארדואן, ולא לציין את אמירותיו המשתנות, שלא לומר המביכות, של ראש הממשלה ביחס למחוייבותו ל’הקמת מדינה פלסטינית’? מדוע כל ציוץ של יו”ר ‘יש עתיד’ מועלה לזירת הדיוק ההיסטורי כשהתבטאויותיו של גבאי ביחס ליהדותם של אנשי שמאל כמעט ואינן זוכות להתייחסות?

לפיד תוקף את ראש הממשלה ללא הרף ומואשם כי הוא ‘מנסה להיבנות על גבי השנאה והמיאוס של נתניהו’. אבל, זה תפקידו, מעצם הגדרתו.

יאיר לפיד הוא פוליטיקאי ששואף להנהגת המדינה. אפשר לאהוב אותו, מותר בהחלט לא לסבול אותו. אבל היחס אליו חייב להיות הגון ובעיקר, שוב המילה הזו, אינטלגנטי.

מהו מדד האינטלקט שמאפשר להבין כי ציטוט, כל ציטוט, של רב גדול, איש ציבור, פוליטיקאי או חמותך, חייב לבא עם הקונטקסט המלא של הטקסט? מדוע כל כך הרבה חוטאים בשטחיות כזו? העלאת טקסטים ישנים, חסרי קונטקסט ומסגרת מלאה, של אדם שכתב בחייו קילומטרים של מילים מעלה תחושה קשה של קמפיין מאורגן וממומן כנגד האיש.

רק שגם התוצאות של קמפיין כזה, לתשומת לב מארגניו, אינן אינטלגנטיות.

שכן, מסע פרסום כמעט זהה נוהל, בידיעות אחרונות למשל, בחודשים שקדמו למרץ 2015 כנגד אדם שענה לשם בנימין נתניהו. את התוצאות של הקמפיין שהוכרזו בליל הבחירות – כולם זוכרים.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבעיה של לפיד היא לא הזיגזג
    23/05/2018 19:07
    משה קורדובירו
  1. הבעיה היא מה שמביא אותו לשם, החלל הריק שהוא. אין לא באמת דעה, הוא פשוט מחפש רייטינג.

    • בני   23/05/2018 20:56

      תיקח את הצעתו של הכותב ותיכנס לרזולוציה גדולה יותר .אני מבטיח לך שהדברים שלפיד אומר הם בעלי חשיבות עליונה

    • שחר פ.   23/05/2018 21:20

      כי אין לך דוגמאות . רק סיסמאות .
      האיש הזה סופר אינטליגנט , חלל ריק ?
      זה התיאור הכי רחוק מיאיר לפיד .

    • ירון ברכר   28/05/2018 13:01

      לפיד הוא תואם ביבי שקרן ןגוזמן רק בלי נסיון ןלא יודע לדבר גם לא בעברית ובטח לא באנגלית שלו ברמה של ילד בכתה ז וגם אידיוט שמגיע לביקור בגרמניה ואומר ליהודים איך צריך להתנהג כלפי אנטישמים שזה בניגוד גמור לחוק הגרמני ולא ענינו מלכתחילה אם הוא לא היה מי שהוא היה נעצר שם וזו רק דוגמה אחת לשטיויות שהוא פולט ולהבטחות שהוא מפזר שאין להן כל כיסוי באחיזה במציאות אלוהים ישמור אם הוא יבחר לראש ממשלה עדיף כבר להשאר עם הזבל שיש ולא להחליף אותו באחר

  2. מצדיע לכם
    23/05/2018 21:18
    שחר פ.
  3. מצדיע ואף מוריד את הכובע .
    יושרה עיתונאים היא עולם הולך ונעלם…
    ואתם מחזיקים אותה מעל המים .
    כל הכבוד ויישר כוח !
    כמו שאמרתם , אפשר לאהוב את יאיר ואפשר גם שלא…
    אני חושב שהוא בא ממקום נקי .
    הקמפיין נגדו בא ממערכת הביבים התחתית…

  4. אינטלגנט
    23/05/2018 22:06
    אינטלגנט
  5. לא משנה כמה פעמים תחזור על המילה אינטלגנט. שום דבר אינטלגנטי לא כתבת כאן

  6. לא אוהב את לפיד
    24/05/2018 00:32
    חיים
  7. אבל דבר טעם והיגיון

  8. אין לי מושג מי היחצ'ן ששילם ומה האינטרס התורן
    28/05/2018 12:43
    חרדים 10?
  9. אבל אני לא מצפה לראות באתר שקורא לעצמו ‘חרדים’ כתבה מגינה על מר לפיד .
    כי הבעייה של ה’חרדים’ עם לפיד זה ממש לא הזיגזג שהיה או לא היה . להיפך הלוואי והיה מזגזג .
    הבעייה איתו שהוא מאאאאוד עקבי בלהזיק לטרפד ולהציק לציבור שנקרא ‘חרדים’