הצלם דוד זר טס טיסת סולו ראשונה ולא שכח לקחת איתו מצלמה • צפו

דוד זר, צלם חצרות הרבנים, קיבל ביום הולדת מתנה: קורס טיס אחרי המון שעות לימוד ו-55 שעות טיסה, הוא המריא אתמול משדה תימן לטיסת סולו ראשונה - והגשים חלום ילדות • צפו
אבי כץ
ב' סיון התשע"ח / 16.05.2018 11:26

הצלם דוד זר, אחד הצלמים האהובים של המגזר החרדי,  ביצע אתמול את טיסת הסולו הראשונה בשמי ישראל.

“עוד כשהייתי ילד בתלמוד תורה, אהבתי מטוסים ואגרתי כמות של מטוסים מכל הדגמים והגדלים”, מספר דוד על התחביב לחרדים 10. “לפני שנה וחצי, ביום ההולדת שלי, קיבלתי מעטפה מחבר שהוא דאג לי לקורס טיס, כולל הכל.

“זה דרש ממני המון שעות. החל מלימוד אנגלית, נתיבי טיסה, אווירודינמיקה – ובעיקר הפעלת קשר ופעולות במצבי חירום.

“באחד השיעורים אני נמצא בגובה 3,000 רגל, ואז מכבים מנועים והמטוס מתחיל לצלול ולהסתובב על צירו, ואתה לומד איך להתניע, לצאת ולייצב את המטוס. ככה עוד עשרות תרחישים”.

• וכמה זמן ארך עד טיסת הסולו?

“לקח לי 55 שעות טיסה, כדי להגיע ליעד. אתמול זו היתה טיסת סולו ראשונה ללא מדריך. אבל לא ויתרתי, לקחתי איתי את החברים שלמדו איתי.

“בהלוך החבר הטיס ואני פשוט צילמתי את הנוף הישראלי, וזה היה לא הכי נוח, בעיקר בגלל תנודות המטוס שהוא לא הכי גדול ויש רוחות צד, וגם אי אפשר לפתוח חלון במלואו, כמו במסוק. כל פעם שצילמתי העדשה נתקעה בחלון וחטפה ‘בומבות’ קטנות בפנים. אבל למרות זאת לא וויתרתי”.

• מאיפה המראתם?

“המראנו מהרצליה.  אפשר לראות בגלריה את תחנת הכוח רידינג, את נמל תל אביב ונמל אשדוד ועוד. נחתנו בבאר שבע, בשדה תימן, וחזרנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות