רב הכותל הוציא צו הרחקה לארגון נשות הכותל: “גרמו לפרובוקציה”

לשכת רב הכותל טוענת כי ארגון 'נשות הכותל' עורר פרובקציה ברחבת הכותל המערבי: "פגעו בעשרות נשים שעמדו מצפון לעזרת הנשים ופילסו את דרכן באלימות פיזית ומילולית" • ארגון נשות הכותל: "מה עשינו? התפללנו בעזרת הנשים וסירבנו להיכנס כמו מצורעות למכלאה"
יוסף גרינבוים
א' סיון התשע"ח / 15.05.2018 16:08

לשכת רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ’, מאשימה בצהרים (שלישי) את ארגון ‘נשות הכותל’ בגרימת פרובקציה ברחבת הכותל המערבי – והודיעה כי ראשי הארגון יורחקו מהכותל החל מהחודש הבא.

לפי הודעה של לשכת רב הכותל, מספר נשים שהגיעו הבוקר – ראש חודש סיוון – לכותל המערבי, “חרגו ביודעין מהנחיות המשטרה ומהחלטות בית המשפט וגרמו לפרובוקציות להפרת הסדר הציבורי, למרות שהותרעו מספר פעמים בשבועות האחרונים על כך”.

לפי הלשכה, “משטרת ישראל נאלצה להתערב והזהירה את הנשים שלא יהיה מנוס מלהוציא נגדן צו הרחקה על פי החוק, שכן הן פועלות בניגוד להוראות בית המשפט והחוק, ומפרות את הסדר הציבורי”.

בלשכה מוסיפים ואומרים: “קבוצה זו מצאה לנכון לפגוע בעשרות נשים שעמדו מצפון לעזרת הנשים ופילסו את דרכן באלימות פיזית ומילולית”.

בלשכה מדגישים כי “במהלך היום הוגשו למשטרת הכותל תלונות רבות של נשים על כך שננקטה כלפיהן אלימות על ידי אותה קבוצת נשים”.

עוד נאמר בהודעת הלשכה, כי “הקרן למורשת הכותל ומשטרת ישראל מחוייבים על פי חוק לשמור על הסטטוס קוו ועל הנחיות בית המשפט ולא לאפשר לשום גוף שהוא ליטול את החוק לידיו. לפיכך, בעצה עם הגורמים המשפטיים הוזהרו אותן נשים כי יצא נגדן צו הרחקה”.

הנושא מצוי כעת בטיפול הגורמים המשפטיים.

בדף הפייסבוק של נשות הכותל נכתב:

“‘ענת הופמן, בשל התנהגותך את מורחקת מהכותל החל מחודש הבא”, כך הודיע נציג הקרן למורשת הכותל ליו”ר הארגון, סגניתה, המנכ”לית ועוד חברות הנהלה.

מה עשינו? התפללנו בעזרת הנשים וסירבנו להיכנס כמו מצורעות למכלאה שהציבו סדרני הכותל.

על אף שבחודש הקודם הבטיחה לנו המשטרה שבראש חודש סיון לא נתפלל בכלוב, הם בחרו להפר הבטחתם. במקום לעצור ולהרחיק את המתפרעות, הרחיקו אותנו. בושה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות