גרינבלט: צעד שהיה צריך לעשות מזמן • בנט: “נפסיק להיות סוג ב'”

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר: העברת השגרירות לירושלים - "תנאי הכרחי לעסקת שלום" • בנט: מדינות נוספות בעקבות ארה"ב • השגריר דיוויד פרידמן: ישראל היא אור לאומות העולם, והעולם קולט את האור הזה • בוושינגטון לוחצים על הירדנים לשלוח נציג לטקס
נתן פרל
כ"ט אייר התשע"ח / 14.05.2018 10:21

שעות ספורות לפני טקס חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים, צייץ הבוקר (שני) שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג’ייסון גרינבלט, בחשבון הטוויטר שלו: “העברת השגרירות, צעד שהיה צריך להינקט מזמן, היא לא נטישה של מחויבותנו החזקה להשיג עסקת שלום קבועה. היא תנאי הכרחי לה”.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס גם הוא לנושא ואמר כי מדובר ביום חג. “ארצות הברית מעבירה את השגרירות לירושלים – ומדינות נוספות בעקבותיה. ישראל תפסיק להיות מדינה סוג ב'”, קבע יו”ר הבית היהודי.

במלון וולדורף אסטוריה בירושלים מתקיימת קבלת פנים חגיגית, הפותחת את יום פתיחת שגרירות ארה”ב בירושלים.

שגריר ארה”ב בישראל דיויד פרידמן אמר באירוע: “כעת, שאנחנו נכנסים לעוד תקופת קמפיין נשיאותי בארה”ב והנשיא יוצא לשטח, השורה שמביאה הכי הרבה מחיאות כפיים זה כשהוא מציין את זה שהוא מעביר את השגרירות. זה נושא שנתמך מאוד בארה”ב”.

לדבריו, “גם אנשים שלא קשורים למדינת ישראל תומכים, בגלל שהם תומכים בזה שארה”ב בוחרת להנהיג, בוחרת להחזיר טובה לידידה טובה, מדינת ישראל”.

השגריר הוסיף: “אני רוצה להגיד לחבריי היהודים, בעקבות מפגש עם תומכי ישראל נוצרים, אנחנו לא לבד בעולם. ישראל היא אור לאומות העולם, והעולם קולט את האור הזה. וארה”ב לצד ישראל. רבים מאיתנו מתפללים ותחזינה עיננו בשובך לציון. אמן כן יהי רצון”.

יו”ר הרשימה הערבית המשותפת, ח”כ איימן עודה, אמר הבוקר בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’ כי לא הוזמן לטקס העברת השגרירות.

“כבוד לי להיות הכי רחוק ממשטר טראמפ ונתניהו”, אמר עודה. “ארצות הברית היא לא מתווך הוגן בסכסוך עם הפלסטינים, כשמדברים על ירושלים רק כבירת ישראל – זהו מהלך חד צדדי”.

בתוך כך, עיתון בירדן דיווח כי הממשל בוושינגטון לוחץ על משרד החוץ הירדני לשלוח נציג לטקס חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים היום. על פי הדיווח ב”ראי אליום”, עמאן דבקה בהתנגדותה ללחצים האלה וההחלטה האסטרטגית היא שאין להשתתף באירוע, למרות הקשרים ההדוקים בין ארצות הברית לירדן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות