רה”מ בקבלת הפנים: “טראמפ עשה היסטוריה, נהיה אסירי תודה לנצח”

בירושלים נערכה קבלת פנים חגיגית למשלחת האמריקנית שהגיעה לחנוך את שגרירות ארה"ב בבירה • ראש הממשלה: "תודה שאתם עומדים לצידנו, תודה שאתם עומדים לצידה של ירושלים - ולצד האמת" • שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין: "לארצות הברית אין ידידה טובה יותר מישראל"
יוני גרין
כ"ח אייר התשע"ח / 13.05.2018 19:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (ראשון) נאום בטקס קבלת הפנים למשלחות שהגיעו לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים.  “זה רגע היסטורי. הנשיא טראמפ עושה היסטוריה. אנחנו מודים מעומק הלב על ההחלטה האמיצה שלו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אותה לירושלים מחר. החלטת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים מדברת בשם האמת. זו העיר שאנחנו כמהים אליה אלפים שנים. זו עיר הבירה שלנו והיא תישאר כזו לעולם”.

בטקס, שהתקיים במשרד החוץ, השתתפו בני הזוג איוונקה טראמפ וג’ארד קושנר, שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ’ין, ושרת החוץ של גואטמלה סנדרה חובל.

נתניהו המשיך: “יש מדינות שכבר הולכות בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ – אנחנו מודים לגואטמולה שתפתח בעוד יומיים שגרירות בירושלים. פראגווי תפתח את השגרירות שלה יומיים אחר כך. יהיו עוד מדינות שיעשו כך ונספר על כך בעתיד. אני קורא לעוד מדינות להזיז את השגרירויות לירושלים, כי זה הדבר הנכון לעשות. הזיזו את השגרירויות שלכם לירושלים כי זה מקדם שלום. אי אפשר לבסס שלום על שקרים על רק על אמת. בכל הסכם שלום עתידי ירושלים תישאר בירתה של מדינת ישראל”.

ראש הממשלה העניק מכתב הוקרה מיוחד לשגריר ארה”ב בישראל, דיוויד פרידמן, על פעילותו למען העברת השגרירות לירושלים. “דיוויד, מעומק לבנו, אנחנו מודים לך על כל המאמצים שלך”, אמר נתניהו לפרידמן.

נתניהו פנה לג’ארד קושנר ולרעייתו איוונקה ואמר שהגעתם משדרת מסר משמעותי מאוד לעולם: “אנחנו מודים לכל מי שבא לכאן לאירוע החשוב הזה – תודה שאתם עומדים לצידנו, תודה שאתם עומדים לצידה של ירושלים ולצד האמת”.

ג’ון סאליבן, ראש המשלחת האמריקנית לחנוכת השגרירות וסגן מזכיר המדינה אמר: “זה כבוד גדול להיות כאן הערב ולהוביל את המשלחת של הנשיא טראמפ לחנוכת השגרירות”.

הוא הדגיש: “אני עומד כאן במקום מזכיר המדינה ג’ורג’ פומפאו, שרצה מאוד להיות כאן לחנוכת השגרירות אך זה לא הסתדר. לא לחינם הוא בחר בישראל כנקודה משמעותית בשליחותו הראשונה בתפקיד. הוא שולח את ברכתו להצלחת השגרירות ולחיזוקה של מדינת ישראל.

“התהליך שיקרה מחר הוא חלק מתהליך חשוב של הכרה במציאות ורצון לחתור לשלום אמיתי. אנחנו רוצים להמשיך מהשגרירות החדשה את השותפות הנהדרת עם ממשלת ישראל ועם העם בישראל”.

קבלת פנים, משרד החוץ, שגרירות ארה"ב, נתניהו, קושנר

צילום: Hadas Parush/Flash90

שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ’ין דיבר על המשמעות של המהלך האמריקני. “העברת השגרירות היא סימן לחברות ההדוקה בין המדינות שלנו. ב-1995 הקונגרס האמריקני העביר ברוב גדול החלטה שיש להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. עם זאת, למעלה מעשרים שנה ההחלטה הזאת התעכבה. הנשיא טראמפ החליט שלא להתעכב עוד – ומחר נחנוך את השגרירות”.

“לארה”ב אין ידידה טובה יותר מישראל. אנחנו עובדים יחד עם נושאים רבים – והמרכזי שבהם הוא המלחמה בטרור.  “כשר האוצר אנחנו משתמשים בכלים שעומדים לרשותנו למנוע העברת כספים ואני מתחייב להשתמש בכלים אלה כדי לעצור את הטרור ולמנוע ממשטרים לממן פעילויות טרור עד שיהיה שינוי בממשל. הכלים הללו עובדים ובזכותם, בין היתר, הודיע הנשיא טראמפ שארה”ב תפרוש מהסכם הגרעין. אסור שיהיה לאיראן נשק גרעיני, לא בעוד חמש שנים, לא בעוד עשר שנים – לעולם לא”, הוסיף מנוצ’ין.

הוא הוסיף: “נמשיך לעבוד עם ישראל ובעלות בריתנו על פתרון מקיף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות