דו”צ: ‘אחד המבצעים הגדולים. היום הם יבינו היטב עד כמה פגענו בהם’

דובר צה"ל התייחס הבוקר לתקיפה הנרחבת שערך צה"ל במהלך הלילה ברחבי סוריה: "מה שביצענו הלילה זה רק קצה הקרחון מהיכולת של צה"ל, ונראה לי שהאיראנים מבינים את זה" • "זו טעות של כוח קודס להתעמת איתנו באזור סוריה, היכולות שלנו שם גבוהות"
חיים טוויל
כ"ה אייר התשע"ח / 10.05.2018 09:02

דובר צה”ל, תת אלוף רונן מנליס, ציין הבוקר (חמישי) בריאיון לגלי צה”ל כי תקיפת צה”ל הלילה ביותר מ-50 יעדים בסוריה הייתה הצלחה גדולה, כלשונו.

לפי דובר צה”ל, מדובר באחד ממבצעי חיל האוויר הגדולים ביותר ב-20 השנים האחרונות.

“פגענו משמעותית במטרות של גיס אל קודס ומשמרות המהפכה ברחבי סוריה”, סיפר מנליס – והוסיף: “בשעות הקרובות הם יבינו היטב עד כמה פגענו בהם”.

“התקיפה האווירית היא אחת הגדולות שביצע חיל האוויר בשנים האחרונות”, הסביר מנליס, אך הדגיש: “מה שביצענו הלילה זה רק קצה הקרחון מהיכולת של צה”ל, ונראה לי שהאיראנים מבינים את זה”.

למרות המתיחות, מנליס מבקש להרגיע את אזרחי ישראל: “אין כוונה בשלב זה לבצע גיוס מילואים נוסף. ההנחיה לתושבי הצפון היא לשמור על שיגרת החיים”.

את האצבע המאשימה מנליס מפנה לאיראן: “הם מנסים להסתיר את זה – אבל שיגור הרקטות הלילה לרמת הגולן בוצע בידי כוח איראני בפקודה של קאסם סולימאני”.

בראיון לכאן רשת ב’ אמר דובר צה”ל: “נערכנו ללילה הזה הרבה זמן. אף אחד מהטילים האיראניים לא פגע בייעדו. במקביל ביצענו את אחד מהמבצעים האוויריים הגדולים ביותר בסוריה שכלל כמות גדולה של מטרות”.

לדבריו, “זו טעות של כוח קודס להתעמת איתנו באזור סוריה, היכולות שלנו שם גבוהות, ההתבססות האיראנית תימשך כי זה תהליך ארוך, אבל הם הבינו הלילה מה המשמעות של פעילות נגד ישראל”.

תקיפות צה”ל הלילה בוצעו לאחר שאמש סמוך לחצות שוגרו כ-20 רקטות על ידי כוח קודס איראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה”ל ברמת הגולן.

בתדרוך לעיתונאים היום אמר דובר צה”ל:  “הלילה ביצע כוח קודס פיגוע. אנחנו רואים זאת כניסיון חמור לפגוע בישראל ובריבונותה. מדובר בשיגור של כ-20 רקטות. אף רקטה לא פגעה או נפלו בשטח ישראל. אין פצועים ואין נזק.

“מדובר באמצעי לחימה איראניים, מיליציות שיעיות ומומחי חיזבאלה. כמו שצה”ל העריך, השיגורים בוצעו ממרחק של 40-30 קילומטרים מפאתי דמשק, וכללו גראדים, פאג’ר 5, וירי מרכב רב קני”.

דובר צה”ל הוסיף: “התוצאה שאנו רואים אותה – ההישג למבצע השיבוש שאנו מנהלים בשבועות האחרונים. המטרה הייתה לצמצם את התגובה ולמנוע הישג מצד שני. כח קודס נשא הלילה במשמעות, ועדיין יש לישראל יכולות שטרם מומשו הלילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות