שיא של עשור בסקרי ערוץ 2: נתניהו נוסק ל-35 מנדטים

מסקר המנדטים של מכון 'מדגם' עבור 'החדשות' עולה: גוש הימין והחרדים מתחזק ל-66 מנדטים - ללא אורלי לוי שמקבלת 5 מנדטים • עמית סגל: "במשך 10 שנים נתניהו לא קיבל אצל מינה צמח את המספר הזה" • 62% מהציבור: הפרישה מהסכם הגרעין טובה לישראל, אך חוששים ממלחמה
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התשע"ח / 09.05.2018 21:12

אחרי הודעת נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, על הפרישה מהסכם הגרעין:  מסקר שנערך עבור “החדשות” עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה נוסק לשיאים חדשים ומקבל מספר שיא של 35 מנדטים.

מדובר בעלייה של לא פחות משבעה מנדטים לעומת סקר המנדטים האחרון של חדשות 2, שנערך לפני כשבועיים בלבד.

הכתב הפוליטי של חדשות 2  מציין כי זהו השיא של נתניהו בסקרים של מינה צמח. “במשך 10 שנים ראש הממשלה לא קיבל אצלה את המספר הזה”.

המפלגה השנייה בגודלה לפי הסקר העדכני נשארת יש עתיד, שמאבדת שני מנדטים לעומת הסקר הקודם ומקבלת 18 מנדטים בלבד – פער דרמטי של 17 מנדטים. זהו גם שפל של שנתיים בסקרים של חדשות 2.

במחנה הציוני נשארים על 14 מנדטים, וגם הרשימה המשותפת שומרת על כוחה לעומת הסקר הקודם עם 12 מנדטים.

לבית היהודי יש לפי הסקר שמונה מנדטים, שני מנדטים פחות מבסקר הקודם.

יהדות התורה שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים, כולנו נשארת עם שישה מנדטים וגם ישראל ביתנו עם שישה מנדטים – אחד יותר מבסקר הקודם.

מי שהפתיעה עם שמונה מנדטים בחודש שעבר, אורלי לוי-אבקסיס, נופלת לחמישה מנדטים בלבד, כמו למרצ, שמאבדת מנדט לעומת הסקר האחרון.

גם ש”ס שומרת על אותו מספר מנדטים מהסקר הקודם –  ארבעה בלבד.

במבט לפי גושים: גוש הימין מתחזק משמעותית ל-55 מנדטים, לעומת 49 בסקר האחרון – כאשר הימין יחד עם חרדים מקבלים 66. בגוש השמאל מקבלים 37 מנדטים – ירידה של שלושה לעומת החודש שעבר.

מרבית הציבור בישראל – 62% – מאמינים כי ביטול הסכם הגרעין עם איראן טוב לישראל, לעומת 17% בלבד המאמינים כי הביטול רע לישראל.

עם זאת, יותר מחמישית מהמשיבים לא ידעו מה עמדתם בנושא.

לשאלה, ‘האם אתה חושש ממלחמה’, ענו 62% מהנשאלים כי הם חוששים ממלחמה. 31% אמרו כי אין בהם פחד ממלחמה קרובה, ו-7% לא ידעו מה עמדתם בנושא.

את הסקר ערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר “מדגם” בשיתוף אייפנל. הסקר נערך היום בקרב 502 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל, עם טעות דגימה מירבית של 4.5%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות