תבחרו: איזה פוליטיקאי שיגר את התגובה הכי מוזרה אחרי ההכרזה?

קבלו מקבץ: "כשמרן הורה להצביע עבור טראמפ, היו שהרימו אז גבה" • "מרשה לעצמי להסיר בפני נתניהו את הכובע" • "הערב אזרחי ישראל בטוחים פחות" • "נתניהו וטראמפ גוררים את כולנו למלחמה מיותרת" • מי אמר מה? הכל בפנים
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התשע"ח / 08.05.2018 22:24

יו״ר יחד אלי ישי הגיב על חלטת נשיא ארה”ב דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן:

“כשנשאל מרן ראש הישיבה הגר״מ מאזוז על ידי תלמידיו בארה״ב למי להצביע בבחירות לנשיאות, והורה להם להצביע עבור טראמפ, היו שהרימו אז גבה. כיום כולם רואים כי מעולם לא היה נשיא בארה״ב שדואג לאינטרס הבטחוני של ישראל כפי שטראמפ דואג לנו.

“עלינו להודות להקב״ה בכל יום ויום על שהציב את טראמפ בתפקיד נשיא המעצמה הגדולה בעולם, ידיד אמת של ישראל!”

ח”כ איתן כבל: “מהלך אמיץ של הנשיא טראמפ ולמרות המחלוקות העמוקות עם נתניהו, אני מרשה לעצמי להסיר בפניו את הכובע כי טביעות אצבעותיו ניכרות היטב במהלך. לנו נותר להיות מוכנים ולקוות שזה המהלך הנכון…”

יו”ר מרצ, ח”כ תמר זנדברג: “הערב אזרחי ישראל בטוחים פחות. זו החלטה רעה שמסכנת את אזרחי ישראל והעולם כולו. אנחנו נהיה בין הראשונים לשלם את המחיר, בין אם זה יוביל לאיראן גרעינית או למלחמה. שתי האופציות גרועות יותר מההסכם”.

לדבריה, “אי אפשר להתעלם מכך שנתניהו היה שותף למהלך המסוכן הזה, ואני קוראת לראש הממשלה לעדכן את אזרחי ישראל אם יש לו אלטרנטיבה ואם לא, לחזור בו מעמדתו ולשכנע את הנשיא טראמפ לחזור להסכם יחד עם מדינות אירופה ולמנוע התגרענות אירנית מואצת או מלחמה. דווקא כאשר אנחנו חוששים מהתבססות איראנית בסוריה הדבר האחרון שהאזור צריך זה עוד גורם של חוסר יציבות”.

ח”כ שלי יחימוביץ’:  “הודעתו של טראמפ יוצרת מצב חדש באזור. אף שבהסכם יש פגמים, המצב עלול להחמיר לכדי התגרענות מואצת של איראן או לחלופין סכנת מלחמה, אם בעקבות ההודעה הוא יבוטל כליל. יש לקוות שתימצא דרך להסדר חדש”.

ח”כ עפר שלח, חבר ועדת חוץ וביטחון ויו”ר סיעת יש עתיד: “ההחלטה החד משמעית של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן צריכה להיות תחילתו של סדר חדש. הצעד הבא הוא גיוס העולם כולו, כולל השותפות האחרות להסכם שלא פרשו ממנו, לעיצוב מצב נכון יותר, תוך תיקון כל חסרונותיו של ההסכם הקיים: תיבלם התוקפנות האיראנית כלפי ישראל ומדינות אחרות באיזור; תיעצר תכנית פיתוח הטילים של איראן, וישופרו הסעיפים הנוגעים לתקופה שאחרי פקיעת ההסכם הנוכחי”.

יו”ר סיעת מרצ ח”כ אילן גילאון: “‏ביטול הסכם איננו תכנית. נתניהו וטראמפ גוררים את כולנו למלחמה מיותרת ומתייחסים למזרח התיכון כאל מגרש המשחקים הפרטי שלהם. נתניהו וטראמפ הם שני מנהיגים כושלים המצויים תחת ענן של חקירות פליליות. אינני סומך על שיקול דעתם”.

שר הביטחון לשעבר, ח”כ עמיר פרץ: “הופעתו המרשימה של נשיא ארה״ב הערב וההחלטה על פרישה מהסכם הגרעין ושמירה עליו מצד שאר המעצמות היא הזדמנות מדינית עבור ישראל להשיג הישגים חשובים בכמה חזיתות. האינטרס הלאומי שלנו הוא מניעת יכולת גרעינית מאיראן וריסון התנהלותה – כל צעד בכיוון זה הוא חיובי”.

לדבריו, “מצד אחד, פרישתה של ארה״ב מציבה תמרור אזהרה ויכולה להפוך את איראן ובנות חסותה לזהירות עוד יותר. מצד שני, שימור ההסכם מצד אירופה, סין ורוסיה הוא כלי חשוב לפיקוח על פרויקט הגרעין האיראני והמשך לחץ על אירן להפסקת החסות והמימון של אירגוני הטרור. על ממשלת ישראל להעמיק את התיאום עם כלל השחקנים בזירה הבינלאומית ובמקביל לפעול למיגור הטרור האיראני ולמנוע את התבססות שלוחותיה בגבול הצפוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות