טראמפ צייץ: אודיע על החלטתי בנושא הסכם הגרעין – מחר בערב

נשיא ארה"ב צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מחר בשעה 21:00 שעון ישראל ימסור את החלטתו על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות • האם יפרוש או לא
נתן פרל
כ"ג אייר התשע"ח / 07.05.2018 23:05

מה יחליט הנשיא טראמפ? נשיא ארה”ב הודיע הערב (שני) כי יכריז מחר בערב על השאלה המסקרנת –  האם ייסוג או יישאר בהסכם הגרעין עם איראן.

הנשיא צייץ: “אודיע על החלטתי בנושא העסקה עם איראן מחר מהבית הלבן בשעה 14:00 אחר הצהריים” (21:00 שעון ישראל).

טראמפ צריך היה להחליט עד ה-12 במאי האם הוא מחדש או מבטל את הקפאת העיצומים הכלכליים של ארצות הברית על איראן. עם זאת, הנשיא כנראה כבר החליט – והעדיף שלא לדחות עוד את הפרסום.

אם יבחר לבטל את הקפאת העיצומים, הצעד ייחשב לביטול הסכם הגרעין מצדם של האמריקנים, ועשוי לסכן את כלל ההסכם הרב-לאומי בין איראן ליתר חמש המעצמות החתומות עליו.

בשבוע שעבר כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה חשף כחצי טון של מסמכים השייכים לתכנית הגרעין האיראנית. לדברי נתניהו, התיקים הסודיים מראים בבירור את הפעולות שאיראן עשתה כדי להשיג נשק גרעיני, ומוכיחים שאיראן שיקרה לעולם במצח נחושה כדי שהמעצמות יאשרו את הסכם הגרעין עמה.

אתמול אמר נשיא איראן חסן רוחאני, כי ארה”ב תחווה “חרטה היסטורית” אם תפרוש, והדגיש כי ארצו ערוכה לכל החלטה שתתקבל על ידי הנשיא טראמפ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות