נתניהו: הקואליציה מתפרקת, ראו הוזהרתם. מתנו ההתקפות בטוויטר

ראש הממשלה הזהיר בישיבת סיעת הליכוד בכנסת את החכים והשרים: הקואליציה נמצאת על סף פירוק. תגיעו להצבעות ותפסיקו למרוד. אם בשבוע הראשון של מושב הקיץ יש כבר את הטלטלות האלה, זה מיד מקרין על השותפים הקואליציוניים"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשע"ח / 07.05.2018 21:02

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר היום (שני) בישיבה סגורה של סיעת הליכוד בכנסת כי הקואליציה נמצאת על סף פירוק.

“ראו הוזהרתם – הקואליציה מתפרקת”, נשמע נתניהו אומר לח”כי הליכוד בהקלטה שחשף יקי אדמקר באתר ‘ואלה’.

נתניהו גם פנה לחברי הכנסת וביקש מהם למתן את התקפותיהם בטוויטר על בג”ץ.

את הדברים אמר ראש הממשלה בתגובה לדברי יו”ר הקואליציה דוד אמסלם, שהתלונן על כך שמאז החל מושב הקיץ של הכנסת לפני שבוע, הוא מתמודד עם חוסר משמעת של שרים וח”כים.

“אני לא ידעתי שיש בעיה כזו כבר בשבוע הראשון של המושב”, אמר נתניהו. “אם יש בעיה של ח”כים, אתה אמרת להם ‘ראו הוזהרתם’, אני אומר גם לשרים, ‘ראו הוזהרתם’. אם בשבוע הראשון של מושב הקיץ יש כבר את התופעה הזו, זה מקרין על השותפים הקואליציוניים. או שאנחנו עוצרים את זה עכשיו ומיד או שמפרקים. אין פה עמדת ביניים”.

נתניהו ביקש מכל הנוכחים בישיבת הסיעה לקבל על עצמם משמעת קואליציונית, והוסיף שלא יהיו “קיזוזים עצמאיים”.

אמסלם הוסיף: “שרים וח”כים עוזבים את המשכן בלי להתקזז. בשבוע שעבר אנחנו השארנו את ניסן סלומינסקי על הדוכן כמעט שעה וחצי כדי שאנשים יגיעו מהחדרים וכל אחד שמגיע, מעקם לי את האף כאילו הוא עושה לי טובה”.

אמסלם החריף את המסר: “מי שלא רוצה להיות כאן, לא חייב. אף אחד לא בא לכאן כי הכריחו אותו. זו העבודה שלנו ועל זה משלמים לנו. יש פה ח”כים שבכלל לא מגיעים. יש מי שתופס את הרגליים שלו הולך ובא מתי שבא לו. ההתנהלות הזו לא יכולה להמשיך ככה. אם זה ימשיך ככה, הקואליציה הזו אני לא נותן לה לשרוד חודש”.

אמסלם הבהיר: “מכאן ולהבא אנחנו מיישרים קו. מי שלא יצביע עם כל החוקים, אני אוציא אותו מכל הוועדות. מבחינתי זה לא יכול להמשיך ככה. אנחנו פותחים עכשיו דף חדש, נעזוב את העבר ומכאן ולהבא ניישר קו”.

באותה ישיבה אמר נתניהו כי הוא “מחפש דרך להעביר את פסקת ההתגברות”, אולם האשים את שרי הבית היהודי – נפתלי בנט ואיילת שקד – כי “דואגים להעביר אותה לפח”.

בתגובה להתקפת ראש הממשלה, נמסר מהבית היהודי: “פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים.

“אנו מודיעים מראש שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק.

“בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות