נתניהו: “נחושים לבלום את איראן – גם במחיר של עימות. עדיף עכשיו”

ראש הממשלה הגדיר את הפגישה שיקיים השבוע עם פוטין כ"חשובה במיוחד" • על המאבק באיראן: "אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן, שילמו אחר כך מחירים כבדים בהרבה"
חיים טוויל
כ"א אייר התשע"ח / 06.05.2018 13:25

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (ראשון)  בפתח ישיבת הממשלה השבועית, כי ישראל נחושה לבלום את ההתבססות האיראנית בסוריה – גם במחיר של עימות. “איננו רוצים בהסלמה אבל אנו ערוכים לכל תרחיש”, הדגיש.

לקראת פגישתו הצפויה עם נשיא רוסיה פוטין ביום רביעי אמר נתניהו: “ישראל שומרת על חופש פעולה מלא כדי להגן על עצמה. כל הפגישות שלנו חשובות, אבל הפגישה השבוע חשובה במיוחד, זאת לאור מאמציה הגוברים של איראן להתבסס צבאית בסוריה נגד ישראל”.

לדבריו, “ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו, הן בחזית והן בעורף. כולל מל”טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ”מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר”.

נתניהו הדגיש: “אנחנו נחושים לבלום את התוקפנות האיראנית נגדנו באיבה, גם אם הדבר יהיה כרוך במאבק. עדיף עכשיו מאשר אחר כך. אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן, שילמו אחר כך מחירים כבדים בהרבה. איננו רוצים בהסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש”.

אמש הודיעה לשכת ראש הממשלה  כי נתניהו ייפגש עם פוטין ביום רביעי הקרוב במוסקבה, וכי “המנהיגים ידונו בהתפתחויות האזוריות”.

ההודעה על הפגישה הגיעה בהמשך לשיחתם הטלפונית בשבוע שעבר, במהלכה קבעו להיפגש בהקדם.

נשיא רוסיה הזמין את ראש הממשלה להשתתף עמו במצעד יום הניצחון על גרמניה הנאצית, ולאחריו ייפגשו השניים בקרמלין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות