הכבאות: אלה ההגבלות על המדורות • הראשל”צ: ‘תקשיבו להם’

בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים והחשש מדליקות, מספר ערים אסרו על הדלקת מדורות • נציב כבאות והצלה חתם על הגבלות: מימדי המדורות הוגבלו עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד שלושה מטר • הראשל"צ: "על פי ההלכה, על אף חשיבות היום, חובה להישמע להנחיות הבטיחות"
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
י"ז אייר התשע"ח / 02.05.2018 12:45

לקראת חגיגות ל”ג בעומר: בנציבות כבאות והצלה מזהירים מפני תנאי מזג האוויר ואוסרים על הדלקת מדורות הערב (רביעי) שאינן עומדות בתנאים שנקבעו בכל רחבי הארץ.

בנציבות מציינים, כי הרוחות העזות והטמפרטורות הגבוהות עלולות לגרום להתפשטות מהירה של דליקות ולסיכון חיי אדם.

בשירותי הכיבוי וההצלה מבקשים לנקוט משנה זהירות בהדלקת מדורות החג ולהקפיד על כללי הבטיחות.

בתום הערכת מצב, במהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האוויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות – חתם נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, מתוקף סמכותו לפי תקנה 8 לתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה על הגבלות לקיום מדורות ל”ג בעומר – ואמר: “אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, ושמירת מרחק מאזורי יער וחורש וחומרים דליקים העלולים לסכן רכוש וחיים”.

הנציב חתם על צו המורה על שורה של הגבלות הכוללת, בין היתר, את הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד שלושה מטר. יש להדגיש על איסור הדלקת מדורה ביער וחורש גם במקומות המיועדים לכך.

בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל.

בעקבות קריאת הנציבות, עיריות ברחבי הארץ – ביניהן חיפה, נשר, חדרה ותל אביב – קראו להימנע מהדלקת מדורות ל”ג בעומר. גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’, הודיע: “אוסרים להבעיר אש ברחבי העיר בשל מזג האוויר החריג”.

הראשון לציון הגר”י יוסף מפציר בקריאה שפרסם הבוקר להיזהר ולהישמר בהדלקת המדורות לרגל ל”ג בעומר, זאת  בעקבות תנאי מזג האוויר העלולים לגרום לאיבוד שליטה על האש.

במכתבו פונה הרב הראשי להרבות בלימוד התורה ובאהבת חינם, אך במיוחד להיזהר בעת הדלקת המדורות: “השנה יום ל”ג בעומר שנת תשע”ח, מתריעים גורמי החיזוי והבטיחות מפני מזג אוויר קשה העלול לגרום לסיכון חיים בעת הדלקת המדורות”.

הגר”י יוסף מבהיר: “על פי ההלכה, על אף חשיבות היום, חובה להישמע להנחיות הבטיחות של הגורמים המקצועיים ולנהוג בהדלקת המדורות בכל עיר ועיר על פי הנחיותיהם בלבד. ושומע לנו ישכון בטח”.

מכתבו של הראשל”צ התפרסם לאור פנייתו של נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, אל הרב הראשי, המתריע מסכנה ממשית בהדלקת מדורות ל”ג בעומר בשל מזג האוויר השרבי הצפוי.

נציב הכבאות, ל"ג בעומר

פורום ועדי ההורים היישוביים קרא להורים לשקול לצמצם מדורות ואף לבטלן. “בתנאי מזג האוויר הנוכחי אנו חוששים מהאסון”, כתב יו”ר הפורום, פז כהן.

הסתדרות המורים שלחה הודעה לעובדי ההוראה והבהירה כי חל עליהם איסור מוחלט להשתתף בארגון ובהדלקת מדורות ל”ג בעומר – “לאור האחריות הכבדה המוטלת על כתפי עובדי ההוראה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות