“המוסד פשט על המחסן בינואר ובאותו לילה הבריח את המסמכים”

גורם ישראלי בכיר חשף בשיחה עם הניו יורק טיימס פרטים חדשים על המבצע המזהיר בו הושג ארכיון הגרעין האיראני: 'המוסד' גילה את קיומו של המבנה בו אוחסנו המסמכים לפני כשנתיים • סוכני המוסד פרצו לבניין, הוציאו את מאות אלפי המסמכים, והבריחו אותם לישראל - עוד באותו הלילה
חיים טוויל
ט"ז אייר התשע"ח / 01.05.2018 08:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג אמש (שני) בנאום מיוחד לאומה מהקריה בתל אביב, את אחד מהישגי המודיעין הגדולים ביותר אי-פעם. כך אומרים בכירים לשעבר בקהילת המודיעין.

ראש הממשלה חשף כי ישראל השיגה את ארכיון הגרעין האיראני, הכולל מאות אלפי מסמכים וקבצים.

בנאומו אמר נתניהו : “מעטים האיראנים ידעו איפה זה, מעטים מאוד. וגם כמה ישראלים”.

על פי גורם ישראלי בכיר ששוחח עם הניו יורק טיימס, “המוסד הישראלי” גילה את קיומו של המבנה שבו אוחסנו המסמכים לפני כשנתיים, בחודש פברואר של שנת 2016, ומאז הוא היה נתון תחת מעקב.

לדברי הגורם, אנשי המוסד פרצו אל הבניין באחד הלילות של חודש ינואר האחרון, הוציאו את מאות אלפי מסמכי ארכיון הגרעין האיראני, והבריחו אותם לישראל – עוד באותו לילה.

כתבי הניו יורק טיימס דייוויד סנגר, דייוויד הלבפינגר ורונן ברגמן מדווחים, כי הנשיא טראמפ עודכן על המבצע על ידי ראש המוסד יוסי כהן במהלך ביקורו בוושינגטון במהלך ינואר.

לדברי אותו גורם, העיכוב בהצגת החומר לציבור נבע מכך שנדרש זמן לנתח את החומרים ולתרגם אותם, מכיוון שרובם הגדול היו בפרסית.

ובכך במשך מספר חודשים תורגמו המסמכים מפרסית לאנגלית, ועברו ניתוח קפדני כדי לוודא את אמינותם.

גורם מודיעיני בכיר לשעבר אמר: “תכנית הגרעין של איראן היתה פרוייקט גדול בהרבה ממה שמישהו ידע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות