חוק הגיוס, חוק עוקף בג”ץ והגיור: הכנסת פותחת היום את מושב הקיץ

מושב הקיץ, שיימשך כשלושה חודשים, צפוי לכלול עימותים רבים סביב שורה של חוקים מרכזיים - ובהם חוק הגיוס, חוק הגיור ופסיקת ההתגברות • בפתיחת המושב ינהמו נתניהו, יו"ר הכנסת וח"כ יצחק הרצוג
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשע"ח / 30.04.2018 10:48

בתום פגרה שנמשכה כחודש וחצי, ייפתח היום (שני) ב-16:00 מושב הקיץ של הכנסת.

המושב יימשך כשלושה חודשים, ובמהלכו צפויים עימותים בין הסיעות סביב מספר חוקים מרכזיים, ובהם  בין השאר, חוק הגיוס, פסיקת ההתגברות-החוק לעקיפת בג”ץ, חוק הגיור וחוקים נוספים.

לפי פסיקת בג”ץ, הכנסת נדרשת לחוקק את חוק הגיוס עד סוף מושב הקיץ. בקואליציה ממתינים למתווה שיוצג על ידי ועדה מקצועית שהקים משרד הביטחון.

נושא נוסף שכבר מסעיר את הכנסת במושב הקרוב הוא פסקת ההתגברות, שלפיו הכנסת יכולה להתגבר על פסיקות בג”ץ כשזה פוסל את חוקיה.

גם חוק הגיור אמור לעלות לסדר יומה של הכנסת, כאשר ועדה בראשות השר לשעבר משה ניסים אמורה להגיש את מסקנותיה בקרוב.

המושב יחל בדיון בהצעות אי-אמון של האופוזיציה נגד הממשלה.

בהמשך יתקיימו בכנסת שלושה אירועים מרכזיים: ב-18:00 תערוך המליאה ישיבה מיוחדת לכבוד יום הרצל בכנסת, שבמהלכה ינאמו ראש הממשלה ויו”ר הכנסת. גם יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג יישא דברים.

בנוסף, צפוי לעלות להצבעה בקריאה ראשונה חוק הלאום – שמעגן רשמית את אופיה היהודי של מדינת ישראל, ומעורר התנגדות חריפה באופוזיציה.

בלילה יעלה להצבעה, בקריאה שנייה ושלישית,  חוק המשפט העברי, שמפנה לראשונה את שופטי בית המשפט למקורות המשפט העברי בבואם לנסח פסקי דין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות