מחווה לישראל: מזוזה תקבע בטקס פתיחת שגרירות ארה”ב בירושלים

לפי דווח בערוץ 20, באופן חריג הוחלט לקבוע את המזוזה בטקס הפתיחה - וזאת כנראה תהיה השגרירות היחידה בישראל שבפתחה תוצב מזוזה • פרידמן: "אני זוכר את הוריי בוכים מול הטלוויזיה ב-67 ... התוצאה היתה שחגגתי בכותל בר מצווה"
אריה ריבקינד
ט' אייר התשע"ח / 24.04.2018 12:52

המארגנים האמריקנים החליטו, כאקט של מחווה לישראל, לקבוע מזוזה בטקס העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. כך דווח בערוץ 20.

עדיין לא ברור מי ייבחר לברך ולקבוע את המזוזה וזאת כנראה תהיה השגרירות היחידה בישראל שבפתחה תוצב מזוזה.

את הרעיון הגה ודחף שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן.

אמש, בכנס שנערך במרכז בגין למורשת בהשתתפות ראש הממשלה ועשרות שגרירים לציון 70 שנה למדינת ישראל – אמר פרידמן: “ירושלים היא מודל לעולם כולו לדו קיום. ירושלים היא עיר שלם. העיר שהיא מודל לעולם כולו כיצד ניתן לחיות יחד. היא קדושה לשלוש הדתות יש את הכותל המערבי, מסגד אל אקצא וכנסיית הקבר. כאן אין אלימות וכאן כל אחד יכול לעבוד את אלוקיו. זוהי הדוגמא והמסר לעולם”.

פרידמן הוסיף: “זוהי הסיבה שהנשיא בחר להכיר בירושלים בירת ישראל. אני זוכר את הוריי בוכים מול הטלוויזיה ב-67 … התוצאה היתה שחגגתי בכותל בר מצווה”.

בהמשך אמר כי הוא מקווה שבעשור הקרוב “צעירים יהודים בעיקר הילדים יתחברו לשורשים היהודים ולשורשים בישראל. אני מאמין שהיחסים בין ישראל לארה”ב יתחזקו, שכן ארה”ב מפיקה רווח מהיחסים עם ישראל”.

שגריר הודו בישראל פאוואן קאפור, שנטל חלק בפאנל עם שגריר ישראל בארהב לשעבר סלי מרידור והשגריר פרידמן – סיפר כי התלהב מארוחת השבת המשפחתית: “ראיתי את זה ואמרתי זה כמו אצלנו, היום אומנם שונה אבל מהות האירוע דומה. התלהבתי והתרגשתי. ”

בהתייחס ליחסי ישראל הודו אמר: “אני אומר לחברי הישראלים, תנו לעוד מבני עמי לבוא לישראל וללמוד… יש לנו תשוקה לקבל עוד ידע וגם לחלוק כזה. אני גאה על היחסים המתחממים בין העמים שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות