החסיד שכמעט נחנק למוות בקראון הייטס משחזר את האימה • צפו

ר' מנחם מושקוביץ, חסיד חב"ד שהותקף בשבת אחר הצהרים בשכונת קראון הייטס בידי גבר שחור, מתאושש מהתקיפה החמורה, התראיין לכלי התקשורת - ושחזר את רגעי האימה • פרס כספי של 5000 דולר למי שיביא מידע שיוביל ללכידת התוקף • ארגונים ואישי ציבור מגנים התקיפה • צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה
נתן פרל
ח' אייר התשע"ח / 23.04.2018 15:00

ר’ מנחם מושקוביץ, החסיד בן ה-50 שהותקף בשבת אחר הצהרים בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, מתאושש מהתקיפה החמורה, התראיין לכלי התקשורת – ושחזר את רגעי האימה.

מושקוביץ הוכה קשות וכמעט נחנק למוות, בעת שצעד בסביבות השעה 13:30 ברחוב רוטלנד ליד שדרת סקנקטדי, חזרה מתפילה בבית הכנסת הפועל בבית החולים היהודי ‘קינגסברוק’.

מושקוביץ סבל מצלע סדוקה יחד עם נפיחות, חבורות ושריטות בכל חלקי גופו. הוא הועבר לבית החולים – שם נשאר עד תום השבת.

מצלמות אבטחה ברחוב תיעדו את רגעי התקיפה.

התקיפה החלה כאשר משקוביץ עבר ליד גבר שחור שעישן סיגריה. “אמרתי לו ‘צהריים טובים’, זו שכונה נחמדה וכולם נחמדים אחד לשני, ברגע שבירכתי אותו לשלום הוא התחיל לצעוק עלי ואמר לי: ‘אתם יהודים מזויפים, מי אתה בכלל שתגיד לי שלום?'”.

התוקף המשיך לצעוק ולהשתולל: “היהודים המזויפים גזלו ממני את הכסף שלי, גנבו ממני את המשכנתא ואת הבית שלי, אני רוצה להרוג אותך”.

מושקוביץ שיחזר: “חשבתי שהאיש פשוט משוגע אז התחלתי ללכת משם, והוא צעק אתה לא הולך ממני והתחיל לרדוף אחרי, הוא תפס אותי בפינת רחוב 46, התחיל לחנוק אותי, התחלתי להרגיש סחרחורת ואת האוויר שלי יוצא, התחלתי להגיד ‘שמע ישראל’, חשבתי שאני הולך למות.

“איכשהו הצלחתי להשתחרר ממנו, והתחלתי לצעוק לעזרה והוא אמר לי: ‘אתה לא צריך עזרה, אני צריך להרוג אותך'”.

הוא הוסיף ותיאר, כי החזיק בגדר סמוכה כדי שלא ליפול על הרצפה, “חששתי שאם אהיה על הרצפה אני אמות”.

בזמן שהחסיד נאבק לא ליפול על הרצפה, התוקף המשיך להכותו באגרופים, ולבעוט בו בכל חלקי גופו.

“אמרתי לעצמי שאין לי סיכוי כי הוא חזק ממני”, סיפר לרשת abc האמריקנית. “אמרתי ‘שמע ישראל’, אבל היה לי נס ששתי אחיות רצו לעזור לי מבית חולים סמוך”.

מנחם מושקוביץ

צילום: מסך WLNY

אשתו חנה מושקוביץ אמרה לתקשורת, כי “הרבה אנשים לצערי שונאים יהודים ורוצים להרוג יהודים”.

משיחה שקיימה כתבת הרשת הטלוויזיה עם היהודים המתגוררים בשכונה עולה כי “הקהילה המקומית הפכה מודאגת מאד, זו ההתקפה השנייה בשבוע על חבר הקהילה היהודית. בשבוע שעבר חרדי נוסף הוכה קשות על ידי קבוצת שחורים שבעטו בכל חלקי גופו”.

בתקיפה הקודמת,  בסוף השבוע שעבר, הותקף ברחוב איסטרן פארקווי יהודי כבן 42, שביקר בשכונת קראון הייטס עם בנו וצעד עם יהודי חסיד בשכונה.

נשיא ברוקלין, אריק אדאמס, מתכנן לעמוד לצד נציגי קהילת קראון הייטס ולהוקיע את התקיפות האחרונות נגד יהודים בקראון הייטס.

גינויים נוספים נשמעו גם מהליגה נגד השמצה (ADL) ומועצת הקהילה היהודית (JCRC). נבחרי ציבור מקומיים נערכים להתכנסות מיוחדת היום (שני) אחר הצהרים בברוקלין.

שני האירועים, בשבת האחרונה ובזו שלפניה, נחקרים כפשעי שנאה על ידי משטרת ניו יורק.

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור במידע על שני אירועי התקיפה.

הליגה נגד השמצה הודיעה ביום ראשון כי היא מציעה 5,000 דולר פרס עבור מידע שיובל למעצרים והרשעות של התוקפים בשני המקרים.

A post shared by COLlive (@colliveofficial) on

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות