המשטרה במלזיה על החיסול: אין נשק, אין חשודים, אין צילומי וידאו

מפקד משטרת קואלה לומפור במסיבת עיתונאים על חיסול המהנדס מעזה: "אין לנו צילומי וידאו - רק עד. מבקשים מכל עד להגיע ולהעיד" • לדבריו, ד"ר פאדי אלבטש "נהרג מפגיעת כדור, עדיין לא ידוע כמה כדורים פגעו" • "לא יכולים לאשר כי מדובר בפעיל חמאס, עדיין לא ידוע מה מניע הרצח"
חיים טוויל ונתן פרל
ז' אייר התשע"ח / 22.04.2018 12:50

מפקד המשטרה בקואלה למפור, בירת מלזיה, קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בעקבות חיסולו של מהנדס חמאס ד”ר פאדי אלבטש וביקשה “מכל עד להגיע ולהעיד”.

“הרוצחים ככל הנראה אירופאים בעלי קשר לסוכנות ביון זרה”, אמר מפקד המשטרה.  לדבריו, “עדיין לא ידוע מה מניע הרצח”.

הוא הוסיף כי האירוע עדיין תחת חקירה ולכן הוא לא יכול להתייחס לטענות כי מדובר בפעיל חמאס. “זו סוגיה בינלאומית, המניע עדיין נחקר”.

מפקד המשטרה אמר עוד: “אין לנו צילומי וידאו – רק עד. אנו חוקרים את נסיבות המוות, ועדיין מוקדם לענות על כך. אנחנו ממשיכים לנתח את הגופה כדי למצוא עוד פרטים”.

לדבריו, “אין חשודים בינתיים, לא נמצא הנשק ששימש לחיסול. ברשתות החברתיות אומרים שהיה פעיל פלסטיני של חמאס, אנחנו לא יודעים את זה בוודאות”.

לדברי המשטרה המקומית, תווי פניו של אחד החשודים הם אירופאיים, אך בשלב זה לא ניתן לאשר את המידע.

המשטרה עדכנה גם כי אלבטש “נהרג מפגיעת כדור. עדיין לא ידוע כמה כדורים פגעו בו”.

ארגון הטרור חמאס אישר אתמול שאלבטש הוא איש הזרוע הצבאית של הארגון. הוא התמחה באלקטרוניקה, אנרגיה חלופית וכלי טייס בלתי מאוישים ואת מירב לימודיו השלים באוניברסיטה בעזה.

על פי אתר האינטרנט של האוניברסיטה בקואלה למפור, ד”ר אלבטש סיים את לימודי התואר הראשון שלו ואת התואר השני בהנדסת אלקטרוניקה באוניברסיטה בעזה. את תואר הדוקטורט שלו קיבל מאוניברסיטת מאלאיה במלזיה.

בזמן שהייתו במלזיה אלבטש עסק בעיקר בהרצאות כמרצה באוניברסיטה פרטית. הוא שימש גם כאימאם במסגד שעל פי הדיווחים נורה כשעשה את דרכו אליו.

משפחתו של אלבטש האשימה את ישראל בחיסולו. לדברי המשפחה, אל בטאש תכנן לעזוב את מלזיה ביום ראשון הקרוב כדי לעמוד בראש ועידה מדעית בינלאומית בנושא אנרגיה בטורקיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות