כחלון: “בחירות? אני חיה פוליטית. לא יהיו יותר מ-25 מנדטים לליכוד”

ישיבת ראשי הקואליציה בהשתתפות היועץ המשפטי הסתיימה ללא החלטות • כחלון: "כל פתרון שייתן מענה לבעיית המסתננים נתמוך בו. כל ייתר הגחמות לא על הפרק מבחינתנו" • בנט: "חשוב שנעבור ממילים למעשים"
אריה ריבקינד
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 12:52

ישיבת ראשי סיעות הקואליציה על ‘פסיקת ההתגברות’ הסתיימה לפני הצהריים (ראשון) ללא כל החלטה.

נתניהו, אשר בישיבת ראשי הסיעות ביום חמישי הצהיר שבכוונתו לקדם את ‘המודל הבריטי’, נשמע הבוקר מסויג יותר.

בישיבה אמר היועץ המשפטי ד”ר אביחי מנדלבליט, כי הוא תומך בתיקון חוק יסוד החקיקה, כך שבג”ץ יוכל לפסול חוקים ברוב של שישה מתוך תשעה שופטים, בעוד הכנסת תוכל לחוקק שוב את החוק ברוב של 70 ח”כים והוא יהיה תקף לחמש שנים.

במהלך הדיון הבהיר השרמשה כחלון שלא יהיה מוכן לשום פתרון רחב, ודרש להתמקד רק בפתרון סוגיית המסתננים.

יו”ר הבית היהודי לעומת זאת אמר כי מפלגתו דורשת התקדמות מיידית. “לנוכח הכרסום המתמשך בכוח של הרשות המבצעת בשנים האחרונות, הגיע הזמן שהשופטים יחזרו לשפוט והממשלה תחזור למשול. חשוב שנעבור ממילים למעשים. אתמוך בכל גרסה של חקיקה”.

בתום הדיון בפורום ראשי הסיעות, אמר משה כחלון: “כל פתרון שייתן מענה לבעיית המסתננים נתמוך בו. כל ייתר הגחמות לא על הפרק מבחינת מפלגת כולנו”.

לפי דיווח ב’כאן’, יו”ר כולנו הזהיר את הליכוד: “אני חיה פוליטית. לא יהיו יותר מ-25 מנדטים לליכוד אם ילכו כעת לבחירות”.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לדיון בפתח ישיבת הממשלה ואמר:”דיון כזה התקיים בפעם האחרונה לפני למעלה מעשר שנים ויהיה לו המשך בהמשך השבוע. יש לנו רצון להגיע לפתרונות מאוזנים ונכונים”.

יצוין, כי סיעת כולנו תוכל למנוע את הבאת החוק עוקף בג”ץ לוועדת השרים לענייני חקיקה, משום שסעיף בהסכם הקואליציוני קובע כי כל תיקון לחוק יסוד יקודם רק בהסכמה של כל סיעות הקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות