מה קרה: צה”ל ניסה לפנות מאחז בירי או שכוח הותקף בידי פורעים?

בצה"ל דיווחו הבוקר על כוח שהיה במשימה צבאית ליד היישוב איתמר, ונתקל בפורעים יהודים שיידו עליו אבנים - מה שגרר ירי באוויר ומעצר שלושה נערים • אלא שהמתיישבים בגבעת 'ראש יוסף' מציגים גרסה שונה לגמרי
חיים טוויל
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 09:28

אירוע קשה שהתרחש בשבת בין מתיישבים לבין חיילי צה”ל בגבעת ‘ ראש יוסף’, התגלגל הבוקר (ראשון) לקרב גרסאות בין הצדדים.

מדובר צה”ל נמסר כי כוח צה”ל שביצע משימה צבאית סמוך לישוב איתמר שבשומרון, הותקף בידי מתפרעים ישראלים במקום באלימות וזריקת אבנים, עד כדי סיכון הכוח. בתגובה, הכוח הגיב בשימוש בגז מדמיע, אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר להרחקת הפורעים.

מאוחר יותר נעצרו שלושה חשודים והועברו לחקירה במשטרה. “צה”ל רואה בחומרה רבה הפעלת אלימות כלפי כוחותיו וימשיכו באכיפת החוק והסדר בשיתוף שאר כוחות הביטחון”, נמסר מדובר צה”ל.

אלא שבארגון ‘חוננו’, המסייע לעצורים, מציגים תמונה שונה לחלוטין:

לדבריהם, כוח צה”ל שהגיע במהלך השבת לפנות מאחז סמוך ליישוב איתמר, ירה גז ואף ירי חי כלפי נערים, חלקם קטינים, ששהו במקום. על פי עדויות הנערים הירי חי אף היה בסמוך לראשיהם של חלק מהקטינים.

הנערים עלו למאחז ‘ראש יוסף’ לפני כשלושה שבועות, הקימו במקום מבנה ומתגוררים במקום.

בכניסת השבת הגיע כח צה”ל, בפיקודו של מח”ט שומרון גלעד עמית, בליווי שופל צבאי לפנות את המאחז ולהרוס את המבנה. ניסיון שלא צלח.

במהלך יום השבת הגיע שוב למקום מח”ט שומרון בליווי כח נוסף. המח”ט ניסה לעצור, מסיבה שאינה ברורה, את אחד הנערים – דבר שכלל עימות בין הכח לחלק מהשוהים במקום. במהלך העימות החיילים השליכו רימון גז וריססו גז נוסף על נערים במקום.

על פי עדויות הנערים, בשלב מסוים החל אחד מהחיילים לירות באוויר ובשלב מסוים ממש מעל ראשיהם של הנערים.

בעקבות הירי הנערים נסו מהמקום, שלושה נערים שהיו במקום ולא נסו – נעצרו.

אחד מהנערים שמתגורר במקום סיפר: “ירו לנו ממש מעל הראש, אחד מהחברה היה צריך להתכופף כדי שהירי לא יפגע בו. תוך כדי הירי החיילים צעקו וקיללו אותנו בצורה מחפירה. גם לפני כשבוע, בכניסת החג שביעי של פסח, הגיעו מהצבא וניסו לפנות אותנו, ויום למחרת – בשבת הגיעו מג”ב ושברו לנו דברים וציוד, לקחו לנו את המים והאוכל. באנו ליישב את ארץ ישראל, בעזרת ה’ יוקם כאן עוד ישוב, התנהלות הצבא לא תשבור אותנו”.

הנערים שנעצרו נחקרו אמש (מוצ”ש) בשעת לילה במרחב שומרון ויובאו במהלך היום ככל הנראה לדיון בבימ”ש השלום בפ”ת.

עו”ד יוסי נדב שמייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו, הגיע לתחנת המשטרה לסייע לנערים.

עו”ד נדב שמע מהנערים על ארוע הירי החמור: “מרשי שהו במקום שככל הנראה בשלב מסויים הוכרז הוא או שטח סמוך כשטח צבאי סגור, מרשי לא התנגדו למעצר, שיתפו פעולה ולא ברחו מהמקום. עניין הירי חמור מאד ואנו ציפייה שצה”ל יבדוק העניים במלוא הרצינות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד עלילת דם נגד נערי הגבעות שמישביים את הארץ במסירות נפש
    15/04/2018 10:01
    ב
  1. עוד עלילת דם נגד נערי הגבעות שמישביים את הארץ במסירות נפש

  2. בניה לא חוקית לכולם
    15/04/2018 10:06
    איילה
  3. מענין שאותה אנרגיה לא מופנת כלפי הבדוואים שהשתלטו על אדמות המדינה.
    שם מפנים אותם נותנים להם 700 מטר לבניה וכסף.ן