בכיר משמרות המהפכה מאיים: “אל תגרמו לנו למחוק את ת”א וחיפה”

הבכיר האיראני על התקיפה בסוריה ואזהרת ראש הממשלה: "אם ישראל רוצה לשרוד עוד כמה ימים, עליה להפסיק את משחק הילדים הזה" •ישראל עונה לרוסיה: "מה שמערער את היציבות בסוריה זו התוקפנות האיראנית"
נתן פרל ואריה ריבקינד
כ"ז ניסן התשע"ח / 12.04.2018 20:09

עלי שיראזי, בכיר בכוח אל-קודס של משמרות המהפכה באיראן, התייחס היום (חמישי) לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, בה נהרגו שבעה אנשי ביטחון איראנים –  ואמר: “לאיראן יש יכולת להשמיד את ישראל, ואם יינתן לה התירוץ, תל-אביב וחיפה יימחקו מעל האדמה. אם ישראל רוצה לשרוד עוד כמה ימים, עליה להפסיק את משחק הילדים הזה”.

שלשום שוחח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון, ודחק בו לא לנקוט כל פעולה שעלולה לערער את סוריה או לאיים על ביטחונה. לפי סוכנויות הידיעות, היוזמה לשיחה הגיעה מהצד הישראלי.

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, התייחסה היום גם היא להסלמה בסוריה ואמרה: “התקיפה הישראלית ערערה את היציבות במדינה”.

גורם מדיני בירושלים השיב הערב לטענת משרד החוץ הרוסי: “מה שמערער את היציבות בסוריה זו התוקפנות האיראנית וניסיונה להתבסס צבאית בסוריה כדי לאיים על ישראל ומדינות אחרות”.

התגובה של הבכיר האיראני התייחסה כנראה לדברי  ראש הממשלה בעצרת הממלכתית ב”יד ושם” – כשהזהיר את איראן” “אירועי הימים האחרונים מלמדים שהעמידה מול הרשע והתוקפנות היא שליחות שמוטלת על כל דור ודור. אין דור שפטור ממשימה זו, ואבוי לדור שמתחמק ממנה”, אמר נתניהו בנאומו, “יש לי מסר לשליטי איראן – אל תעמידו למבחן את נחישותה של מדינת ישראל”.

ראש הממשלה גם העביר מסר פייסני לעם האיראני, “לא ישראל היא האויב שלכם, אלא משטר העריצות שמדכא אתכם. כשהוא ייעלם, שני עמנו העתיקים יוכלו לחיות שוב בשיתוף פעולה ובאחווה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אירן
    12/04/2018 20:48
    אדם
  1. נראה לי שהסוף שלכם מתקרב האיומים שלכם שווים לשרותים גם הנשק שלכם לא שווה את קראנו אז מה תשמידו אותנו בהמות