הראשל”צ לנציבות המדינה: קורס בהפרדה זה לא סתם ‘חומרא’

הראשון לציון הגר"י יוסף פנה היום למ״מ נציב שירות המדינה בבקשה לבטל את ההחלטה שלא להפריד בין גברים לנשים בתוכנית צוערים בשירות המדינה • "הדרישה לקיום קורס בהפרדה מגדרית אין בה שמץ של פגיעה בזכויות נשים. הנני מבקש בכל לב, להשתדל להעביר את רוע הגזירה"
יוסף גרינבוים
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 13:15

במכתב ששלח היום (רביעי)  הראשון לציון הגר”י יוסף למ״מ נציב שירות המדינה, אודי פראוור  הוא מבקש לבטל את ההחלטה לפיה קורס לצוערים חרדים לשירות המדינה, יתקיים באופן מעורב, גברים ונשים יחד.

“כידוע לך, בעקבות עתירה שהוגשה לבית הדין לעבודה על ידי ‘שדולת הנשים’, נקבע לכאורה על ידי בית הדין כי ההכשרה חייבת להיות בערבוביה בין אנשים לנשים”, כותב הראשל”צ.

המכתב נשלח בעקבות פנייתם של משתתפים בקורס אל  הגר”י יוסף, בבקשה שיתערב בפרשה.

במכתבו מתייחס הראשל”צ לטענה כי בהפרדה יש הדרת נשים ואומר: “אין ברצוני לדון בעצם העתירה, אשר לפי רוח תורתינו הקדושה אין לה מקום כלל, שכן ההפרדה בין נשים לאנשים אין בה שמץ פגיעה בזכויות הנשים, ומי כתורתינו הקדושה ודברי רבותינו המדריכים אותנו להיזהר בכבוד האשה, ואדרבה, יהיה הדבר לתועלת וברכה מרובה עבור האנשים והנשים כאחד”.

הגר”י ממשיך וכותב: “הנני להסב את תשובת לבך, כי תלונותיהם של עמיתים אלו, עולות בקנה אחד עם ההלכה הצרופה על פי שורת הדין, שכן אין מדובר בחששות שהן בגדר ‘חומרא’, אלא עניין הנוגע ליסוד שמירת התורה לכל איש מאמין…”

עוד כותב הגר”י יוסף, כי קיום התוכנית באופן מעורב הינו בלתי אפשרי מבחינה רוחנית. “הכותבים הביאו לידיעתי כי התכנית בה הם עמיתים, כוללת תהליכים אישיים וקבוצתיים אשר דורשים קרבה גדולה בין העמיתים, דבר אשר לפי דעתם יהיה בלתי אפשרי מבחינתם אם נשים ואנשים כאחד ישתתפו יחדיו בתכנית.

“על כן הנני לבקשך בכל לב, להשתדל להעביר את רוע הגזירה, לאפשר לצוערים הנ״ל לנהוג על פי ההלכה היהודית ולפעול בכל הדרכים על מנת שתוכלו להמשיך בתכנית על פי גדרי התורה והמסורה כאשר היתה באמנה איתכם עד עתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות