אסתיר פני: סיפור החורבן והשיקום של הרבי מצאנז-קלויזנבורג זצ”ל

תיעוד מיוחד של היוצר אייל דץ, שהצליח להיכנס אל תוך הקהילה החסידית הסגורה צאנז, שנכחדה כמעט לחלוטין בשואה - והוקמה מחדש בידי האדמו"ר שלה, האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג • בסרט נחשפים חומרים ראשוניים ובלעדיים מחיי הקהילה, ומובא סיפור גבורתו של האדמו"ר
חרדים 10
כ"ד ניסן התשע"ח / 09.04.2018 16:23

כאן בהרצה – תאגיד השידור הישראלי ישדר ביום רביעי הקרוב, ערב יום השואה, בשעה 22:22 את סרטו התיעודי של אייל דץ: “אַסְתִּיר פָּנַי ” – מסע תיעודי אל תוך קהילת צאנז הסגורה, המגולל את סיפור הישרדותו המרתק של האדמו”ר מצאנז-קלויזנבורג שחווה חורבן אישי בזמן השואה והצליח לשקם את חייו ואת הקהילה שלו כאן בארץ.

בסרט נחשפים חומרים ראשוניים ובלעדיים מחיי הקהילה, ומובא סיפור גבורתו של האדמו”ר, שאיבד את אשתו, את 11 ילדיו ואת מרבית חסידיו והקים את החסידות מחדש.

עלילת הסרט מתרחשת על רקע ההכנות לקראת החתונה הענקית של נכדת האדמו”ר מצאנז עם נינו של האדמו”ר בעל ה’ישועות משה’ זצ”ל מויז’ניץ.

הסרט עוסק ביחסים המורכבים שבין החרדים לזיכרון השואה ולאופן שבו הם חווים את התקומה ואת הניצחון הרוחני על הנאצים ומעבירים אותו לדורות הבאים.

הסיפור מסופר דרך דמויות שהכירו את האדמו”ר ושחייהן שזורים בחייו, ולצידן מובאים עדויות וחומרים בלעדיים ונדירים מחיי הקהילה ומההכנות לקראת אחת החתונות הגדולות בחצר.

החתונה, שנחגגה בקריית צאנז בנתניה בהשתתפות אלפי חסידים, מסמלת בעיני החרדים את ה”תקומה”, המראה כיצד הצליח ניצול שואה בודד להקים מחדש את עולם התורה ואת הקהילה שנכחדה כמעט לחלוטין.

במאי ויוצר: אייל דץ | מפיק: יואב לשם | משך הסרט: 52 דקות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בורות בתרגום!!
    11/04/2018 18:22
    יהודי פשוט
  1. מי שתרגם את ההקראה מאנגלית ויידיש לעברית, ממש פישל בכמה מקומות.
    לדוגמא: my last “ha-mapil” נהיה “תפילתי האחרונה”
    או “ווי האסט דאס געשריבן” נהיה “איפה היה ה’ ” ועוד אחד או שתיים.
    חבל.