בית הדין לעבודה אסר קורס עם הפרדה בין גברים לנשים

בית הדין האזורי לענייני עבודה בירושלים קבע: קורס 'צוערים לשירות המדינה' במתכונת הפרדה בין גברים לנשים מהווה פגיעה קשה בזכות השוויון • הורה על צירוף של 10 נשים לפחות • במידה וההוראה של בית הדין לא תמולא בתוך חודש - התכנית תיגנז והקורס כולו יבוטל
שייע קליין
כ"ג ניסן התשע"ח / 08.04.2018 19:31

בית הדין לעבודה הורה היום (ראשון) לנציבות שירות המדינה לצרף לפחות עשר נשים לקורס צוערים לשירות המדינה, המתקיים כיום בהפרדה ומיועד לעידוד שילוב החרדים בשירות המדינה.

על פי הכרעת בית הדין, במידה והוראה זו, כלומר שילוב נשים כבר בקורס הנוכחי שבו משתתפים נכון לעכשיו גברים בלבד, לא תמולא בתוך חודש ימים – התכנית תיגנז והקורס יבוטל.

מדובר בתכנית שמפעיל משרד העבודה והרווחה. התכנית מתקיימת תוך הפרדה ובמסלול מיוחד לשילוב חרדים.

לפני כחצי שנה עתרה שדולת הנשים נגד התכנית, בטענה כי היא סגורה לנשים.

המדינה טענה, לעומת זאת,  בדיון כי ההחלטה על הפרדה בין נשים לגברים בחצי שנת ההכשרה הראשונה של התכנית, וקבלת גברים לתכנית בנפרד – היא חיונית, והתקבלה על בסיס תשתית עובדתית רחבה וסדורה.

לפי המדינה, הקפאת ההכשרה או שינוי בתמהיל שלה עלול לגרום להפסקתה, למנוע את פתיחת קורס הנשים ולפגוע באמון שרוכש הציבור החרדי למדינה.

אולם, בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי קיום הקורס במתכונת מופרדת מהווה פגיעה קשה וישירה בזכות השוויון.

בהחלטה נאמר: “באיזון בין הנזק שיגרם מהקפאת ההכשרה ובפרט לעמיתים שהחלו בה, אל מול הזכות החוקתית לשוויון גוברת האחרונה”.

מנכ”לית שדולת הנשים בישראל, מיכל גרא מרגליות, הגדירה את החלטת בית הדין “אמיצה והכרחית” והוסיפה כי “בית הדין לעבודה השמיע קול צלול וברור: הפרדה בין גברים לנשים אסורה בשירות המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיגישו תביעה נגד הספורט שיש בו הפרדה
    08/04/2018 20:21
    קובי
  1. למה שם כן מפרידים בין גברים לנשים?