בשל פאותיו והכיפה לראשו: אישום נגד נהג חוליית הרצח של הרב שבח הי”ד

אחמד קונבע, אחד משני המחבלים שביצעו את הפיגוע, מואשם ברצח של הרב רזיאל שבח הי"ד • לפחות שניים מחברי החוליה היו מעורבים בירי מרכב לעבר תושב יצהר שבוע קודם לכן, נכשלו - אך לא נעצרו
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשע"ח / 08.04.2018 17:20

לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד אחמד קונבע, אחד משני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח הי”ד סמוך לחוות גלעד, בחודש ינואר.

קונבע, תושב ג’נין בן 28, היה הנהג של חוליית המחבלים. כתב האישום מייחס לו עבירות רצח, חמישה ניסיונות רצח בגין מעורבותו במספר ניסיונות פיגוע כלפי אזרחים וחיילים, והשתייכות להתאחדות בלתי מותרת.

בכתב האישום מצוין כי שני המחבלים הבחינו במכוניתו של הרב שבח, ו”זיהו כי מדובר באדם יהודי בשל פאותיו והכיפה שחבש לראשו, והחליטו כי המנוח יהיה מטרת הפיגוע”.

בית המשפט הצבאי האריך את מעצרו ב-15 ימים.

שותפו של קונבע ומי שהיה ראש החוליה, המחבל אחמד ג’ראר, חיסלו כוחות הביטחון בחודש פברואר, בשיתוף פעולה של שירות הביטחון הכללי, צה”ל, והימ”מ של משטרת ישראל. במהלך ניסיון מעצרו, יצא המחבל כשהוא חמוש ממבנה בו הסתתר באל-יאמון, באזור ג’נין, ונורה על ידי הכוחות. על גופתו של המחבל נמצאו נשקי m-16 ותיק עם מטענים.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את משפחת שבח כנפגעי עבירה: “הפיגוע הרצחני היה חלק מהתארגנות שכללה תשתית גדולה של שותפים ומסייעים לרצח. אנו ציפייה שכל מעגלי הטרור יטופלו בחומרה ושכנגד כלל המעורבים יוגשו כתבי אישום חמורים. בכוונתנו להמשיך ולפעול עד שימוצה הדין עם כל אחד ואחד מהמרצחים, עוזריהם ותומכיהם”.

בכאן רשת ב’ דווח מוקדם יותר היום כי חברי חוליית הטרור ניסו לבצע פיגוע ירי באותו המקום, שבוע לפני הרצח ולא נעצרו.

מחקירת חברי החוליה עולה, כי לפחות שניים מהם, בהם ראש החוליה אחמד נאסר ג’ראר, היו מעורבים בניסיון ירי מרכב בתושב יצהר.

מסיבה שאינה ידועה לכוחות הביטחון, אותו ניסיון ירי נכשל, וחברי החוליה נמלטו לכיוון שכם. ימים ספורים לאחר מכן, אותה חוליה פעלה באותה הדרך, סמוך לחוות גלעד, ובירי מרכב חולף רצחה את הרב רזיאל שבח הי”ד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות