חביות עם חומרים כימיים: כ-150 הרוגים במתקפה של משטר אסד

כ-150 בני אדם, רובם ילדים ונשים, נהרגו ועוד מאות נפצעו בתקיפה כימית של צבא אסד בעיר דומא, הממוקמת מזרחית לדמשק • בין ההרוגים ישנם ילדים ונשים, וכי חלקם נחנקו למוות בעת ששהו במקלטים ובמרתפים מחשש שייפגעו בהפצצות • כ-1000 איש נפגעו משאיפת גזים רעילים
נתן פרל
כ"ג ניסן התשע"ח / 08.04.2018 09:32

כ-150 בני אדם נהרגו הלילה (ראשון) במתקפה כימית של משטר אסד על העיר דומא, הממוקמת מזרחית לבירה דמשק, לאחר שחיל האוויר הסורי הפציץ את האזור.

ברשת אל-ג’זירה דיווחו, בהסתמך על פעילי אופוזיציה, כי בין ההרוגים ישנם ילדים ונשים, וכי חלקם נחנקו למוות בעת ששהו במקלטים ובמרתפים מחשש שייפגעו בהפצצות.

בנוסף לכך, כאלף איש נפגעו משאיפת גזים רעילים.

גורמי אופוזיציה מדווחים כי מטוסים הנחיתו חביות עם חומרים כימיים על העיר ותושביה.

על פי דיווח ברשת סקיי ניוז בערבית, בהתבסס על גורמים רפואיים, במתקפה הכימית נעשה שימוש בגז סארין. אותם מקורות הוסיפו כי חייהם של יותר מאלף איש בסכנה אם לא יוכנס סיוע רפואי דחוף לאזור. כמו כן דווח כי גם בית החולים באזור הופצץ.

בטלוויזיה הסורית נראה ענן עשן סמיך מיתמר מהעיר דומא.

משטרו של  אסד מכחיש בתוקף את הדיווחים על שימוש בנשק כימי.

לעומת זאת, בראא’ עבד א-רחמן, פעיל אופוזיציה סורי מפרברי דמשק, אמר לרשת אל-ערביה כי מספר ההרוגים במתקפה הכימית של משטר אסד כבר עומד על יותר מ-200. לטענתו, לא נעשה שימוש רק בגז כלור, אלא גם בגז סארין.

גורם סורי מסר כי מדובר בהצגה של ארגוני המורדים, שכן הצבא הסורי, שרושם התקדמות בלחימה בשטח – אינו זקוק כלל לחומרים כימיים שנטען כי הוא עושה בהם שימוש.

מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה הלילה (ראשון) כי הדיווחים על אודות נפגעים רבים בתקיפה הכימית בדומא אושרו, וכי היא דורשת תגובה מיידית מהקהילה הבינלאומית.

בהודעה נקראה רוסיה להפסיק באופן מיידי את התמיכה בממשל אסד, ולעבוד עם הקהילה הבינלאומית על מנת למנוע תקיפות בנשק כימי.

גורם אמריקני אמר לרשת אל-ג’זירה כי וושינגטון מקבלת עדכונים שוטפים על המתרחש בדומא. הוא הטיל על רוסיה את האחריות המלאה על הטבח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות