חזן: “אדלשטיין לא מדבר בשמי” • כבל: “ממתי המספר 70 כזה קדוש?”

הקרב על הנאומים בטקס הדלקת המשואות מתלהט • אורן חזן: "כל רגע שהחתרן המגלומן הזה ממשיך לכהן בתפקיד יו"ר הכנסת הוא בגדר חרפה לאומית" • ח"כ איילת נחמיאס ורבין: מעל הטקס המופלא הזה מרחף חשש אמיתי של חורבן הממלכתיות
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשע"ח / 29.03.2018 15:47

חברי הכנסת מגיבים על מכתבו של יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין,  לפיו יחרימו הוא והכנסת את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות – אם ראש הממשלה ינאם בטקס.

ח”כ אורן חזן הגיב בטוויטר: “‏הבהרה: אני חלק מהכנסת ויולי אדלשטיין אינו מדבר בשמי – כל רגע שהחתרן המגלומן הזה ממשיך לכהן בתפקיד יו”ר הכנסת הוא בגדר חרפה לאומית!

“אני אשמח לשמוע את ראש הממשלה מברך את עם ישראל בטקס המשואות לרגל 70 שנות עצמאות ולכן אגיע לכבד את האירוע”.

ח”כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני הגיבה: “נדהמתי לקבל את מכתבו של יו״ר הכנסת, הממחיש כי מעל הטקס המופלא הזה מרחף חשש אמיתי של חורבן הממלכתיות. להט החשיפה הבלתי נשלט של נתניהו, מביא אותו ואת שליחתו מירי רגב לרסק את אחד מרגעי האחדות הבודדים שעוד נותרו לנו. אני קוראת לראש הממשלה נתניהו להודיע עוד היום כי אין לו כל כוונה לנאום בטקס הדלקת המשואות, זאת לפני שייגרם נזק בלתי הפיך לטקס ולאחדות הלאומית סביבו”.

ח״כ איתן כבל התייחס בדף בפייסבוק שלו לסערה: “ממתי הפך המספר 70 לכזה קדוש? או ששגעת הבחירות היא מחלה שמקדשת שבירת כל הכללים והמסורות שנתקבעו במשך עשרות שנים ואנחנו איתם סבבה… כן אנחנו מסתפקים רק בנאום של יו״ר הכנסת, אם מישהו עדיין לא הבין, זה לא חג הביבי אלא יום ההולדת ה-70 למדינתנו האהובה”.

ח”כ רחל עזריה מכולנו הגיבה: “טקס הדלקת המשואות לשנת ה-70 למדינה צריך להיערך כבכל שנה. אין שום סיבה לשנות אותו עכשיו, והעובדה ששרת התרבות מירי רגב נותנת לזה יד מכעיסה. אני מצטרפת לדברי יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, עלינו להוביל את הטקס ‘באחדות, בכבוד ובממלכתיות’. אם מונעים זאת מחברי הכנסת, עלינו לעמוד יחד כאופוזיציה וקואליציה ולא לשתף פעולה עם בזיוי חגיגות ה-70 לישראל. לפיכך, במקרה כזה איעדר מהטקס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות