5 שנים: גזרי דין חמורים לשלושה אחים מנחליאל שביצעו ‘תג מחיר’

אחד האחים נדון ל-60 חודשי מאסר, האח השני ל-54 חודשי מאסר והאח השלישי ל- 32 חודשי מאסר • ארגון חוננו: "פוליטיקאים קטנים עם אג'נדות זרות ומוזרות, המציאו ארגון טרור - 'תג מחיר', וכעת בית משפט מישר קו עם ההזיה"
חיים טוויל
י"ג ניסן התשע"ח / 29.03.2018 12:56

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, דנה מרשק מרום, גזרה היום (חמישי) עונשי מאסר כבדים על שלושה נאשמים, אחים מהיישוב נחליאל, אשר הורשעו בשורה של עבירות של גרימת נזק לרכוש של ערבים.

אחד האחים נדון ל-60 חודשי מאסר, האח השני ל-54 חודשי מאסר והאח השלישי ל-32 חודשי מאסר. בנוסף הוטלו על השלושה עונשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי.

בגזר הדין ציינה השופטת את הרקע האידיאולוגי של המעשים וכתבה: “ביצוע מסכת העבירות ממניע אידיאולוגי מחייב החמרה בענישה והעברת מסר ברור ומרתיע, תוך מתן מעמד בכורה לאינטרס הציבורי”.

שמואל (זנגי) מידד מארגון חוננו, אשר מלווה את המשפחות: “פוליטיקאים קטנים עם אג’נדות זרות ומוזרות, המציאו ארגון טרור – ‘תג מחיר’, וכעת בית משפט מישר קו עם ההזיה הזו ושולח על בסיסה בחורים לכלא לשנים רבות. עצוב מאד”.

לדבריו, “מדובר במספר צעירים, חלקם קטינים תושבי יהודה ושומרון שכאבו את הרצח בני הזוג הנקין אשר גרים בסמיכות אליהם, ושלא יכלו לשאת את ההפקרות הביטחונית והטרור המשתולל ללא רסן במשך כל שנות ילדותם ובגרותם. מידי יום נעשים באזור מגוריהם נסיונות לרצוח את הנוסעים בדרכים, לפגוע בישובים ולרצוח יהודים, אך ורק בגלל שהם יהודים.

“איך ניתן להשוות את זה לטרור של חמאס? כל כך סימלי שבאולם המשפט השכן מתנהל דיונו של רוצח הרב איתמר בן גל”.

חבריהם של הנאשמים הדגישו את העובדה שגזר הדין ניתן על ידי השופטת דנה מרשק מרום. “מה אפשר לצפות משופטת בוגרת תוכניות הקרן החדשה לישראל? היא גדלה על ברכי השמאל הקיצוני, מבחינתה עצם המגורים של הנאשמים ביהודה ושומרון זה כבר סיבה לכלוא אותם. בושה”.

עו”ד סיניה מוזס חריזי שייצגה את השלושה ציינה: “מדובר בפסק דין שלא לקח בחשבון שמדובר בשלושה נאשמים ממשפחה אחת, שבעת ביצוע רוב העבירות היו קטינים, ושמדובר בנסיבות אישיות קשות שאין המקום כאן לפרטם. חלק מהנאשמים בוגרי שרות צבאי מלא, שהעבירות בוצעו לפני שנים רבות בהיותם קטינים. יש לזכור כי מדובר בעבירות שלא גרמו לפגיעה בחיי אדם. פסק הדין הינו מחמיר מאד, ובכוונתנו לשקול ערעור לבימ”ש העליון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות