בן 4 נשכח ברכב • האמא צעקה: ‘תציל אותנו. מה צריך לעשות?’

ילד בן 4 נפטר לאחר שנשכח ברכב בעיר נתיבות כשלוש שעות • שכנה: "האבא של הילד קרא לעזרה. הילד כזה מתוק, קורע את הלב" • שכן: "לא הצלחתי להזעיק עזרה בגלל הבעיות ברשתות הסלולר בדרום. האמא צעקה 'יש לי טלפון קווי בבית', אמרתי לה תתקשרי, אני מנסה לטפל בילד"
חיים טוויל
י"ב ניסן התשע"ח / 28.03.2018 17:40

טרגדיה בערב החג: ילד כבן ארבע אותר אחר הצהריים (רביעי) כשהוא ללא הכרה בתוך רכב בעיר נתיבות.

כוחות הצלה העניקו לו טיפול רפואי והחלו לבצע בו פעולות החייאה, לאחר שמצבו הוגדר אנוש, והוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע להמשך הטיפול, אולם למרבה הצער המאמצים להצתילו כשלו – והוא נפטר.

“הבנתי שהילד היה באוטו כמה שעות, אח שלו בכה פה בחוץ ושמעתי אמבולנסים. האבא של הילד קרא לעזרה. הילד כזה מתוק קורע את הלב”, צוטטה אחת השכנות בישראל היום.

שכנים סיפרו כי בשל בעיות הקליטה באזור בחודשים האחרונים לא הצליחו להזעיק את כוחות החירום במשך דקות ארוכות.

שמעון וקנין, אחד השכנים שעזר לבצע בילד החייאה, סיפר: “הייתי פה בחוץ ושמעתי את האמא צועקת: ‘שמעון, תציל אותנו. מה צריך לעשות?’, אמרתי להם לעשות החייאה.

“ניסיתי להתקשר למד”א, אבל בגלל הבעיות ברשתות הסלולר בדרום לא הצלחתי. פשוט אין רשת. האמא צעקה ‘יש לי טלפון קווי בבית’, אמרתי לה תתקשרי, אני מנסה לטפל בילד. ראיתי שהם הוציאו את הילד מהאוטו, ואז התקשרתי דרך הטלפון הקווי ומד”א הדריכו אותנו מה צריך לעשות.

“אמרו לי לבדוק אם הבטן עולה ויורדת. אמרתי שהיא לא, שהוא לא נושם. אבא שלו עשה לו הנשמה והילד הקיא, שטפתי לו את הפנים עם מים, אמרו לנו ללחוץ על החזה. מד”א הגיעו וביצעו בו החייאה. זאת משפחה נהדרת, משפחה ברוכת ילדים, שאלתי אותם מה קרה. אמרו לי שהוא נשכח באוטו”.

שוטרים הגיעו למקום ופתחו בבדיקת נסיבות המקרה. בין היתר נבדק אם הילד סייע לאחיו הגדולים לנקות את הרכב, התעייף ונרדם במכונית, ואחיו שלא הבחינו בו נעלו את הרכב ועזבו את המקום.

שכנים סיפרו כי מדובר באנשים שקטים, וכי האמא היא דמות פעילה בעיר נתיבות. “האמא כנראה לא שמה לב שהילד לא בבית”, סיפרה יובל סוויסה, המתגוררת בסמוך לזירה, לחדשות עשר. “הוא לא היה בבית שלוש שעות. בדקו אם הוא ישן ועשו אחד ועוד אחד והבינו שהוא באוטו”.

אוריאל כהן, חובש באיחוד הצלה, סיפר: “כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה צוות נתיבות ביצענו פעולות החייאה ממושכות על הילד.

“לאחר מכן הוא פונה, תוך כדי המשך פעולות החייאה, במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע. צוותי חוס”ן – היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה, הגיעו אף הם לסייע עקב אופי האירוע”.

חובש רפואת חירום במד”א אוריאל דהאן: “בתוך הבית ראינו ילד כבן 4 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא חם למגע וסובל מסימני מכת חום.

“סיפרו לנו שהוא שהה ברכב סגור, ככל הנראה זמן ממושך. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות והוא פונה לבי”ח סורוקה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש.”

נתיבות, ילד נשכח ברכב

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכתבה
    28/03/2018 19:00
    אחת שמבינה
  1. ילד מדהים חבל שהוא הלך לעולמו כל כך בגיל כזה קטן!

  2. במדינה שטופת השמש הזאת אין מספיק צל. צריכים לשתול עצי צל בכל מקום שרק אפשר.
    29/03/2018 08:54
    חניאל קורן