‘לעכטיג’: ישראל אדלר ופינקי וועבר מרטיטים בדואט בלווי ‘נרננה’ • צפו

לראשונה ובדואט בכורה, ענקי הזמר והרגש משלבים כוחות: ישראל אדלר מישראל ופינקי וועבער מארה"ב, מייחלים ומתפללים יחדיו - "מאך שוין לעכטיג" • על העיבוד הופקד משה לאופר, כשברקע נשמעת שירת מקהלת 'נרננה'
דב למל
ז' ניסן התשע"ח / 22.03.2018 22:59

זה קורה לראשונה ובדואט בכורה, ענקי הזמר והרגש משלבים כוחות: ישראל אדלר מישראל ופינקי וועבער מארה”ב, מייחלים ומתפללים יחדיו – “מאך שוין לעכטיג”

זהו לחן חדש פרי יצירתו של פינקי וועבער על הזמר “ובכן ויהי בחצי הלילה” הנאמר בליל הסדר, עם נגיעת מילים באידיש אותם כתב ישראל אדלר, כשכאמור לראשונה מתחברים השניים לדואט שמיימי סוחף.

“מאך שוין לעכטיג” כולו כיסופים וערגה בתחינה ובקשה, לזכות לצאת מאפלה לאור גדול, כל אחד בחשכת הגלות הפרטית שלו, בתקווה גדולה שהנה זה עומד אחר כתלינו ובניסן עתידין להיגאל.

“חיפשתי מילים שיבטאו תקווה ואמונה תמימה לגאולה כללית של הכלל והפרט, ושכל יהודי בעת קושי ואתגר יוכל לחזק את עצמו באמונת תום שהנה כבר יואר האור”, מספר ישראל אדלר, “פניתי לידידי ורעי ר’ פינקי וועבער שהתחבר מיד לתוכן ולקונספט, והצלילים הענוגים יצאו מתוך הרובד הפנימי של נפשו הגדולה”.

על מלאכת העיבוד הופקד המעבד הנודע משה לאופר, כשברקע נשמעת שירת מקהלת ‘נרננה’, עם המעבד הקולי הרשל בריסק, ומיקס משובח של חיים גוטסמן.

“מאך שוין לעכטיג” מופיע בדיסק ‘לעכטיג’ שמצורף במארז חג חגיגי לקוראי המודיע באנגלית לקראת הפסח,  בהפקה משובחת של מקהלת ‘נרננה’.

הדליקו ותסחפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדהים . מליון דולר
    23/03/2018 10:31
    מוטי
  1. אדלר ונרננה שאפו על ההפקה המטורפת
    אפילו שאני לא מת על חסידים
    אבל אתם עושים עבודה מעולה