עונשו של אלאור אזריה הופחת בשליש: צפוי להשתחרר בכ”ה אייר

ועדת השחרורים הצבאית הודיעה שאלאור אזריה, החייל שירה למוות במחבל, ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו - ולא בתום חצי מהתקופה כפי שביקש
חיים טוויל
ג' ניסן התשע"ח / 19.03.2018 14:04

ועדת השחרורים הצבאית הודיעה שהחייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בחברון, ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו, ולא בתום חצי מתקופת מאסרו כפי שביקש.

אזריה צפוי להשתחרר בעוד פחות מחודשיים, ב-10 במאי – כ”ה באייר, לאחר שירצה תשעה חודשי מאסר בפועל.

בשבוע שעבר הגיע אזריה לבית הדין הצבאי בבסיס הקריה בתל אביב לדיון בקיצור עונשו בפני ועדת השחרורים הצבאית.

התביעה הצבאית התנגדה בדיון לקיצור חצי מתקופת העונש שנגזר על אזריה.

אזריה, לעומת זאת, ביקש מוועדת השחרורים הצבאית לשחרורו לקראת חג הפסח. “יריתי במחבל הרוצח כי בשטח בזמן אמת חשבתי שיש עליו מטען. אם הייתי יודע בזמן אמת את מה שידעתי בדיעבד הייתי פועל אחרת. תרמתי רבות לביטחון המדינה”.

הוא הוסיף: “חוויתי תנאים קשים וסיטואציות קשות. אתה הולך בתוך כפר בפחד גדול, בידיעה שכל שנייה אתה יכול למות. לא מאחל לאף אחד להיות במקום שבו הייתי”.

פקליטו של אלאור, עו”ד יורם שפטל, אמר לאחר הדיון: “גם עכשיו, שנתיים לאחר הפרשה האומללה הזו, התביעה עדיין מנסה בכל כוחה להאריך את מאסרו. איזו חרפה, איזו כלימה, איזו בושה. מקווה שהוועדה תשים קץ לזה ושאלאור יישב בליל הסדר כאדם חופשי”.

שפטל אמר בפתח הדיון: “העונש חמור מדי גם על דעת הרמטכ”ל, וזה חסר תקדים, ולא היה דבר כזה מקום המדינה, שהרמטכ”ל במהלך הקראת פסק הדין קרא לאזריה להגיש בקשה להקלה בעונש עם רמז עבה כמו פיל שגם יקבל אותה כמו שקרה בפועל.

“אזריה נמצא בסיוט מתמיד ובלתי פוסק מזה שנתיים. החקירה החלה באופן שערורייתי כחקירת רצח – עם כוונה ראשונית לכלוא אותו לכל ימי חייו. ככל שהפרשה הזו תסתיים מהר יותר כך ייטב לכולם”.

שפטל הוסיף: “עוד לא קרה בהיסטוריה של צה”ל ש-12 שרים ובראשם ראש הממשלה חתמו על בקשה בפני נשיא המדינה שישקול הקלה בעונשו של אלאור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות