הלך היח”צ? נתניהו הודיע שלא יבוא – ובאלעד בוטל טקס שעלה אלפים

ביום ראשון בבוקר היה אמור להתקיים באלעד טקס חתימת 'הסכם גג' בהשתתפות ראש הממשלה, שרים, ואישי ציבור • אבל אחרי שנתניהו ביטל את בואו, הודיעה העירייה כי האירוע כולו בוטל • תושבים זועמים: "עשרות או מאות אלפי שקלים הושקעו בהפקה. למה העירייה החליטה לדחות את הטקס?"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשע"ח / 17.03.2018 23:56

הרסו לשרוליק פרוש את ההופעה: ביום ראשון בבוקר היה אמור להתקיים באולם הספורט ברחוב אבטליון בעיר אלעד טקס חתימת ‘הסכם הגג’ בין עיריית אלעד, משרד השיכון ומשרד האוצר – בהשתתפות ראש הממשלה, שרים, ואישי ציבור.

אלא שהערב (מוצ”ש) התברר: האירוע מבוטל.

הסיבה? ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסובל בימים האחרונים מדלקת בגרון ומחום, ביטל הלילה ביקורו המתוכנן.

בהודעה מטעם עיריית אלעד נאמר: “בעקבות מחלתו של ראש הממשלה האירוע לחתימת הסכם הגג שתוכנן למחר, יום ראשון, נדחה למועד אחר שייקבע לאחר תיאום עם כלל הגורמים”.

הביטול, המגיע לאחר שכבר הושקעו בהפקת האירוע עשרות אלפי שקלים עורר ביקורת.

“לא ברור למה עיריית אלעד החליטה לדחות את טקס הסכם הגג שתוכנן למחר ולא לקיים אותו בלי רה”מ נתניהו – שייעדר כי לא חש בטוב”, צייץ איתי גדסי, הכתב הפוליטי של רדיו ‘קול חי’. “הרי עשרות או מאות אלפי שקלים הושקעו בהפקה למחר בבוקר על חשבון משלמי המיסים”.

תושבים בעיר אמרו לחרדים 10: “כולנו מבינים שהוצאו כספים רבים לקיום הטקס. איני יודע מדוע פרוש אינו מקיים את הטקס מחר בלי ביבי… אתם מבינים כמוני שמה שמעניין את פרוש זה יחצ”נות נטו. אז מה אם בוזבזו מאות אלפי שקלים להכנות? לפרוש לא חסר כסף. אנחנו התושבים נשלם…”

מעיריית אלעד לא התקבלה תגובה על פניית חרדים 10: מדוע בוטל הטקס מחר? האם לא חבל על כל הכסף שהושקע כבר באירוע?

אלעד

הסכם הגג שנחתם יוביל לבניית יותר מ-5,400 יחידות דיור שישווקו בעיר החרדית עד שנת 2020. מכוח תקנות התכנון והבנייה עשויות להתווסף עוד כ-1,500 יחידות דיור באישור הוועדה המקומית.

במסגרת ההסכם נקבע, כי אם קצב שיווק הדירות עד שנת 2020 יהיה משביע רצון, קיימת אפשרות לפעימה שנייה, שתכלול 6,500 יחידות דיור נוספות, בכפוך לאישור גופי התכנון.

לפי ההסכם, בעיר יוקמו גם ארבעה מתחמי תעסוקה ומסחר, שישמשו גם עבור תושבי הערים השכנות פתח תקוה וראש העין.

שטחי המסחר צפויים להניב לעיריית אלעד הכנסות מארנונה. במקביל, יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור כמו בתי כנסת, גינות קהילתיות, בתי ספר, גנים, מתנ”סים ואולמות ספורט.

תקציב ההסכם הוא כ-3.1 מיליארד שקל. כ-2.8 מיליארד שקל מהתקציב מוקצה לעבודות הפיתוח והתשתיות, והיתר להקמת מוסדות ציבור.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא נורא
    18/03/2018 16:52
    קובי
  1. הוא למד משהו ממאיר רובינשטיין בביתר. “כספי ציבור הפקר מוחלט”