עשרות אלפים ליוו את הרבי מויז’ניץ ממונסי: אלה 8 האדמו”רים החדשים

עשרות אלפים ליוו ביום שישי במונסי את זקן האדמו"רים, האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי רבי מרדכי הגר זצ"ל • נטמן בבית החיים במונסי, לצד בנו בכורו • ואלה ממשיכי השושלת
יוסף גרינבוים
א' ניסן התשע"ח / 17.03.2018 21:27

עשרות אלפים ליוו ביום שישי במונסי את זקן האדמו”רים, האדמו”ר מויז’ניץ ממונסי רבי מרדכי הגר זצ”ל, שנפטר בגיל 95.

בהלוויתו לא נישאו הספדים והוא נטמן בבית החיים של מונסי, לצד בנו הרה”צ רבי פנחס שלום זצ”ל שנפטר בחייו.

עם פטירתו, כל שבעת בניו ונכדו – בנו של בנו בכורו שנפטר – התמנו  לאדמו”רים, כאשר כל אחד מהם יכהן במקום אליו נשלח עוד בחיי האבא האדמו”ר.

בחסידות ויז’ניץ לא מתקיימת הכתרה רשמית ולכן ההכתרה בפועל היא כאשר אחד מהחסידים הישישים של החצר מגיש את הקוויטל הראשון לאדמו”ר.

בשבת כל הבנים האדמו”רים התפללו בביהמ”ד בלי סטנדרים. את סעודת השבת סעדו בבית הרבי זצ”ל, כאשר ה’באטע’ היה משותף לכולם.

ויזנית מונסי, הלוויה

ואלה אדמו”רי בית ויז’ניץ החדשים:

האדמו”ר מויז’ניץ מונסי: הרה”צ רבי ישראל הגר, רב קהל ‘תורת חיים’ ויז’ניץ במונסי. כיהן כיד ימינו של אביו בשיכון החסידי במונסי. הערכה היא כי הוא יהיה האדמו”ר המרכזי של חסידות ויז’ניץ ממונסי.

האדמו”ר מקיימישע לייק: הרה”צ רבי מנחם מנדל. ביישוב בו פועל גם ישיבה גדולה של החסידות  מתגוררות עשרות משפחות הסרות למרותו.

האדמו”ר מויז’ניץ ויליאמסבורג: הרה”צ רבי יצחק יוחנן המתגורר בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלןין. כבר עתה הוא אדמו”ר בהתנהגותו ואופיו, ויש לו גם קהל גדול.

האדמו”ר מויז’ניץ ירושלים: הרה”צ רבי אליעזר זאב הגר. איש חסד ידוע. מתגורר בבורו פארק, אולם יש לו בסיס של קהל בירושלים.

האדמו”ר מויז’ניץ לונדון: הרה”צ רבי דוד הגר.

האדמו”ר מויז’ניץ מונטריאול: הרה”צ רבי אהרן הגר.

האדמו”ר מויז’ניץ בית שמש בני ברק: הרה”צ רבי ברוך שמשון הגר רב חסידי ויז’ניץ ממונסי בבית שמש ובבני ברק. חתנו של האדמ”ור מויז׳ניץ  קהל חסידיו מתגוררים בבני ברק ובית שמש.

הנכד הרה״צ רבי יעקב יוסף הגר, בנו של הבן הבכור הרה”צ רבי פנחס שלום הגר זצ”ל.  יכהן כאדמו”ר בבורו פארק, שם הוא מנהיג את קהילתו מאז פטירת אביו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות