“מנפץ תקרת הזכוכית”: דוד לוי הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים

לוי כיהן במשך שנים כחבר כנסת ושר בממשלות ישראל. בין היתר הוא שימש כסגן ראש הממשלה, שר החוץ, שר הבינוי והשיכון ושר הקליטה • ''דמותו הייחודית, דבקותו בעקרונותיו והיותו סמל חברתי הם מקור השראה לציבור ומקור להערכה"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר התשע"ח / 15.03.2018 22:18

השר לשעבר דוד לוי הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים בתחום החברה והקהילה.

שר החינוך נפתלי בנט שוחח הערב (חמישי) עם לוי ובישר לו על ההחלטה להעניק לו את הפרס היוקרתי ביום העצמאות הקרוב.

‏”הנער שעלה מרבאט שבמרוקו אל המעברה ועיירת הפיתוח ופרץ את הדרך לליבת החברה הישראלית. מנהיג חברתי אמיץ, תמצית סיפור הציונות, מנפץ תקרת הזכוכית. ‏דוד, אני מביט בדמותך – ורואה אותנו. ‏מזל טוב לעם ישראל!”, אמר בנט.

לוי כיהן במשך שנים כחבר כנסת ושר בממשלות ישראל. בין היתר הוא שימש כסגן ראש הממשלה, שר החוץ, שר הבינוי והשיכון ושר הקליטה.

בוועדת פרס ישראל שבחרה בלוי, חברים השופטת בדימוס שרה פריש, איריס ראור-ברץ, דוד בארי, אבי בלשניקוב והאלוף במילואים יפתח רון טל.

בנימוקיה ציינה הועדה: “סיפורו האישי של דוד לוי, הוא סיפורו של נער שעלה ארצה מרבאט שבמרוקו, אל המעברה ועיריית הפיתוח, ומנקודת שפל זו זינק אל ליבת העשייה הציבורית והחברתית וממחוללי כור ההיתוך של החברה הישראלית. דוד לוי הוא לוחם חברתי של השכבות החלשות, מנהיג עובדים ונציג עיירות הפיתוח והפרפרייה וממקימיה.

”יזם ומוביל של תכניות חברתיות ומדיניות, פעיל במאבקים למען השכבות החלשות ומנהיג מדיני. כל זאת תוך התגייסות מוחלטת ונדירה לשירות העם והמדינה.

”דמותו הייחודית, דבקותו בעקרונותיו והיותו סמל חברתי הם מקור השראה לציבור ומקור להערכה. חזונו אומץ ליבו, ומאבקיו ומעשיו הטביעו חותם מובהק על החברה הישראלית”.

שני ילדים, ג’קי לוי ואורלי לוי אבקסיס עם חברי כנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות