דורי גולד: “הכרזת הנשיא טראמפ – המתנה הגדולה ביותר לחגיגות ה-70

ד"ר דורי גולד על העברת השגרירות לירושלים: "קבורה של רעיון בינאום העיר ותיקון עיוות של שנים" • השגריר רון דרמר: "הנשיא גרם להלם לסרבנות הפלסטינית המתמשכת"
נתן פרל
כ"ז אדר התשע"ח / 14.03.2018 11:28

על רקע הכרזת הנשיא טראמפ על העברת השגרירות לירושלים בחודש מאי, קרא אתמול (שלישי) ד”ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, להכרזתו של טראמפ: “קבורה של רעיון בינאום ירושלים ותיקון עיוות של שנים בהחלטות האו”ם”.

ד”ר גולד הוסיף: “ההכרזה היא המתנה הגדולה ביותר שארה”ב יכלה לתת למדינת ישראל לרגל חגיגות ה-70 לעצמאותה”.

באירוע, שנכחו בו כמאה משתתפים, ונערך תחת חסותו של שגריר ישראל בארה”ב רון דרמר ובהשתתפות הסנטור הרפובליקני טד קרוז, אמר השגריר דרמר: “כדי לקדם את השלום יש להתעמת אל מול הסרבנות הפלסטינית. זה בדיוק מה שעשה הנשיא טראמפ כאשר הכיר בירושלים כבירת ישראל. זה גרם להלם לסרבנות הפלסטינית המתמשכת”.

דרמר הוסיף כי לדעתו צעד זה של הנשיא טראמפ הוא “אחד הדברים החיוביים שנעשו למען תהליך השלום מזה כמה עשורים וכי לאחר שהאבק ישקע, אנו נבין את חשיבות הצעד ההיסטורי הזה”.

דד”ר גולד הציג בדבריו את הזיקה היהודית והישראלית לעיר ירושלים ואת החשיבות של השמירה על המקומות הקדושים לשלות הדתות בידי ישראל, לנוכח המערכה המדינית אותה מנהלים הפלסטינים לביטול הכרזת הנשיא טראמפ בהכרה בירושלים ובכוונתו להעביר את השגרירות לעיר הבירה. ד”ר גולד אמר: “צריך לזכור שהפעולה של הנשיא טראמפ באה בעקבות יוזמות פלסטיניות בגופים השונים של האו”ם כולל אונסק”ו ששלל את הזיקה היהודית בירושלים ודאג להפיץ את הנרטיב השקרי הזה בכל העולם”, הוא הוסיף: “על ישראל להיות מוכנה למערכה הזו ולטענות של הפלסטינים לגבי ירושלים, גם בארה”ב וגם באירופה”.

“העובדה שהקונגרס הסכים לפתוח את שעריו לנוכח הנושא החשוב שעל הפרק –ירושלים, מראה עד כמה העיר החשובה הזו ממשיכה להעסיק גם את הנשיא טראמפ וגם את הצדדים במו”מ”, אמר ד”ר גולד.

בנובמבר האחרון, לפני הכרזת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, העיד ד”ר גולד בפני ועדה מיוחדת של הקונגרס שדנה בסיכונים וסיכויים בהעברת השגרירות לירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות