לסרי ברח: “זה נגמר. לא ניתן יותר דוחות בשבת במרכזי קניות ובביג”

ראש העיקר אשדוד הודיע בישיבת מועצה כי לא יינתנו יותר קנסות במרכזי הקניות וב'ביג' הפתוחים בשבת • "זה הסתיים. העיר חוותה משבר בחודשים האחרונים, לא רצינו אותו ואני לוקח את האחריות עליי"
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 21:08

ד”ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד, הודיע הערב (רביעי) כי העירייה לא תיתן יותר דוחות בשבת במרכזי הקניות המרוחקים מהשכונות החרדיות וב’ביג’.

האכיפה נגד עסקים הפתוחים בשבת תימשך רק במקומות הסמוכים לשכונות החרדיות.

לסרי הצהיר: “זה נגמר, הסתיים. כל ניסיון לשנות את חוק העזר העירוני הוא טעות ומטרתו היא רווח פוליטי. העיר חוותה משבר בחודשים האחרונים, לא רצינו אותו ואני לוקח את האחריות עליי, חייבים לשמור על החילונים והחרדים בעיר ועל חיים משותפים בכבוד”.

לפי דיווח באתר וואלה, ראש העיר אמר כי הסטוס-קוו והכבוד ההדדי בעיר הופרו.

“לא אכפנו את החוק ב’ביג’, אבל אז נפתחו מקומות קטנים בתוך העיר, נפתחו סופרים בשכונות וגם ליד בתי הכנסת, פנינו והתחננו לבעלי הסופרים לכבד את הסביבה בהם הם פועלים והם לא היו מוכנים, הם פנו לבית המשפט ושאלו: ‘למה העירייה לא אוכפת את חוקי העזר’, אבל זה לא עזר ובית משפט ביטל את צווי הסגירה של הסופרים”.

לסרי הדגיש: “אין כפייה דתית בעיר אשדוד, כל תושב ואורח החיים שלו, למדנו את פסק הדין אז יצאנו ולמדנו את פסק הדין והלכנו לאכיפה בתוך העיר, המהלך הסתיים לפני מספר שבועות ועכשיו אנחנו אוכפים בתוך העיר, הסופרים שליד בתי הכנסת, יש כאלה פוליטיקאים מחוץ לעיר שבאים לקושש מנדטים, לא נאפשר לאף אחד לגרום לנו למלחמת אחים, אנחנו חוזרים למצב הקודם, החזרנו את השקט לעיר. זה הסתיים, זה נגמר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות