המנצח בפריימריס של הכלל-חסידי באגודת ישראל בצפת: נחמן גלבך

אחרי עשור של פילוגים: הקהילות החסידיות בצפת בחרו בהליך פריימריס את רשימת אגודת ישראל לעיר - ואת העומד בראשה • המנצח: מתכוון לפנות ל'דגל', שס וחסידות חב"ד - ולנסות לייצר אחדות גדולה יותר
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 18:24

אחרי תהליך פריימרייס מייגע בחרו הקהילות החסידיות בצפת את רשימת אגודת ישראל לעיר – ואת העומד בראשה.

מי שנבחר לעמוד בראש הרשימה הוא נחמן גלבך, שהחזיק בקדנציה האחרונה בתיק חינוך חרדי.

בפריימריס הכלל-חסידי השתתפו חצרות צאנז, ביאלה, ברסלב, אמשינוב, נדבורנא-צפת, לעלוב, סערט וויזניץ, סדיגורא, קהל חסידים, קהילת היכל הבעל שם טוב, וקהילת מאור חיים.

לצד גלבך נבחרו ברוך קליין מצאנז ומשה פרוש מביאלא.

לפני כחמש שנים התפצלה הרשימה החסידית וחלק ממנה צעד עם דגל התורה. כעת, כלל החסידויות – כולל צאנז ולעלוב – שרצו עם ‘דגל’, שבו הביתה ובחרו בגלבך.

מזכ”ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט הודיע כבר אמש כי אגודת ישראל מתייצבת מאחורי המועמדים שייבחרו בפריימריס, והם יהיו נציגי המפלגה.

בחירתו של גלבך לא מהווה הפתעה בעיר מאחר שבמהלך הקדנציה האחרונה הביא לעיר 100 מיליון שקלים לבניית עשרות כיתות חדשות לציבור החרדי – לאחר 26 שנה בהן לא נבנתה אף כיתה.

במקביל איחד גלבך את השורות בין החצרות החסידיות ודאג לתקציבים והקצאות עבור כולם.

נחמן גלבך, צפת

בנאום שנשא לאחר ההכרזה על התוצאות – אמר גלבך כי זה הרגע לברך על האחדות, אחרי עשור של פילוגים, מחלוקות ומערכת בחירות מפולגת. “ברוך ה’ זכיתי היום להיבחר לתפקיד ראש רשימת אגודת ישראל למועצת העיר צפת לאחר תהליך ארוך ומפרך של שיקום היחסים בין הקבוצות השונות בעיר. היום אנחנו יכולים להגיד שתם עידן הפילוגים, ההשמצות והריצה הלא מאוחדת. היום כל החסידים מאוחדים.

“מכאן, אחרי ההישג באיחוד החסידי של העיר, אני קורא לדגל התורה להצטרף לאחדות, כדי שתהיה יהדות התורה מושלמת ומאוחדת, יחד עם כל הזרמים והקהילות האחרות בעיר”.

גלבך אמר כי בכוונתו לפנות גם לתנועת שס  וחסידות חב”ד בעיר: “אני מתכוון לשבת איתם ולנסות לייצר אחדות גדולה יותר יחד איתם, שתשיג לציבור החרדי את המיטב ותכפיל את ההישגים מהקדנציה האחרונה”.

סגן שר החינוך מאיר פרוש, שיזם את הפריימריס, הגיע לברך על תוצאות הבוחר ואמר כי באחדות ניתן להשיג הכל. גם ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין וראש עיריית אלעד שרוליק פרוש הגיעו לברך.

בטקס הקראת התוצאות השתתפו גם יו”ר שס בצפת סגן ראש העיר נהוראי לחיאני, וסגן ראש העיר משה אוחיון, נציג חסידות חב”ד.

נחמן גלבך, צפת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות