אבא, נולדו לך תאומים? תוכל לצאת לחופשת לידה של שלושה שבועות

יו"ר ועדת הרפורמות ח"כ רחל עזריה: "עוד שלב בדרך להורות שוויונית וסיוע להורים לילדים בשוק העבודה" • "ההזדמנות של שני ההורים לטפל בילדים ביחד מיד לאחר הלידה היא קריטית"
אריה ריבקינד
כ' אדר התשע"ח / 07.03.2018 13:04

ועדת הרפורמות, בראשות ח”כ רחל עזריה מכולנו, אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת חוק עבודת נשים, תיקון שיזם ח”כ יואל חסון מהמחנה הציוני וחברי כנסת נוספים.

התיקון יאפשר הארכת חופשת הלידה של גברים עד שלושה שבועות.

יו”ר ועדת הרפורמות: “לפני כשנה העברתי חוק שמאפשר לאבא לקחת שבוע חופשת לידה במקביל לאימא, על חשבון חופשת הלידה שלה. כעת השלמנו את המהלך, והוספנו שבועיים נוספים לאבות לתאומים, על חשבון התוספת שמקבלת האם.

“זהו עוד שלב בדרך להורות שוויונית וסיוע להורים לילדים בשוק העבודה. בלידה של תאומים, השבועות הראשונים קשים במיוחד, וההזדמנות של שני ההורים לטפל בילדים ביחד מיד לאחר הלידה היא קריטית”.

החוק הנוכחי קובע שיולדת זכאית לחופשת לידה בת 15 שבועות. יולדת שילדה יותר מילד אחד, תהיה זכאית לשלושה שבועות נוספים על כל ילד נוסף שילדה.

התיקון לחוק שאושר היום בוועדה, יאפשר לבן הזוג של היולדת לצאת לחופשת לידה של שבועיים נוספים, ובסך הכל חופשה בת שלושה שבועות.

כך לדוגמא, יולדת שילדה תאומים, תהנה מחופשת לידת בת 18 שבועות. מתוכם, בן זוגה יוכל – בהסכמת היולדת – לצאת לחופשה בת שלושה שבועות במקביל לחופשת הלידה של היולדת.

אשתקד נכנס לתוקף תיקון לחוק שיזמה יו”ר ועדת הרפורמות ח”כ רחל עזריה, תיקון שהוסיף שבוע אחד לחופש לידה. עוד נקבע, מתן אפשרות לגבר לצאת לחופשת לידה של שבוע – מתוך חופשת הלידה של היולדת, וצמצום חופשת הלידה המינימאלית של הגבר משלושה שבועות לשבוע אחד. מאז כניסתו של החוק לתוקף מספר האבות שניצלו את חופשת הלידה, הוכפל מכ-500 בשנה לכ-1,000 גברים בשנה.

מנתונים שהציג הביטוח הלאומי בדיון הקודם, עולה כי בכ-4,000 לידות מתוך 176 אלף לידות בישראל בשנה, נולדים תאומים. ובכ-80 לידות נולדת שלישייה או יותר.

יוזם הצעת החוק ח”כ יואל חסון: “עוד צעד בדרך להורות שוויונית שמגיע יחד עם הקלה משמעותית להורי תאומים. בזכות הצעת החוק יוכלו אבות לתאומים לשהות בחופשת לידה יחד עם האם לתקופה של עד שלושה שבועות לאחר הלידה.

“התקופה שלאחר הלידה לא קלה, ובלידת תאומים, היא קשה במיוחד. הזמן שבו הורי התאומים יוכלו לשהות ביחד, יאפשר להם לתמוך אחד בשנייה. אני שמח שבתקופה פוליטית מתוחה הצלחנו, בסיועה של ח”כ עזריה, לקדם חוק חברתי שמיטיב עם ציבור ההורים.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות