במחנה הציוני רוצים להציל המפלגה מהתרסקות: ‘אולי להחליף את היו”ר

ההתרסקות של אבי גבאי בסקרים גורמת לבכירים בעבודה לחשוב על הדחתו: "אם המגמה תימשך, יהיה צורך בצעדים דרסטיים" • עמיר פרץ: "אבי גבאי עשה טעויות וגם הוא יודע את זה. אך בינתיים נותנים לו צ'אנס"
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 16:42

המשבר הקואליציוני, לצד הסקרים החוזים התרסקות, גורמים לחברי כנסת במפלגת העבודה להרהר בקול בהדחתו של היו”ר אבי גבאי.

בסקר שפורסם השבוע בערוץ עשר קיבל אבי גבאי 12 מנדטים בלבד – מחצית ממספר המנדטים שיש למפלגה בכנסת הנוכחית. מגמה זו באה לביטוי גם בסקרים נוספים שפורסמו בשבועות האחרונים.

ח”כ איתן ברושי צוטט ב’מעריב’: “צריך לעבוד קשה ולא להרים ידיים. אני נותן גיבוי מלא לאבי גבאי, אבל מפלגת העבודה צריכה להגדיר ולקבוע מהי תעודת הזהות שלה. אנו לא יכולים להיות סופרמרקט ללא גבולות. תמיד היו אצלנו נצים ויונים, אבל לא הייתה מציאות שבה דרכה של העבודה לא הייתה ברורה. הייתי רוצה לראות בהנהגת המפלגה רמטכ”ל לשעבר שיצטרף לאבי גבאי בהובלה”.

הוא הוסיף כי המפלגה צריכה לברר מה הסיבה להתרסקות בסקרים: “צריכים לחפש רעיונות, אולי בלתי קונבנציונליים. צריך לסגור את ההסכם עם ציפי לבני והתנועה ולחפש גורמים נוספים שיחזקו את המחנה”.

ח”כ אייל בן-ראובן: “הסקרים כרגע אכן לא מחמיאים וזה אומר שאנחנו צריכים לעשות שיעורי בית. אני חושב שאולי זאת הייתה טעות ללכת לכיוון של להביא קולות מהימין. אני חושב שגם אבי גבאי מודה בזה היום, ולכן אני גם מרשה לעצמי לדבר על זה בצורה פתוחה וישירה”.

לפי ‘מעריב’, שלא לציטוט דיברו אתמול ח”כים במפלגה בשיחות סגורות כי אם המגמה תימשך, יהיה צורך “בצעדים דרסטיים כדי להציל את המפלגה מהתרסקות בבחירות ואולי להחליף את הראש”.

חבר הכנסת עמיר פרץ, שהתמודד מול גבאי בבחירות הפנימיות בעבודה, אמר היום בכנס שדרות, כי יש להעניק ליו”ר שנבחר הזדמנות לתקן. “אבי גבאי עשה טעויות וגם הוא יודע את זה. אך בינתיים נותנים לו צ’אנס”, ציין.

גבאי הגיב אתמול בגל”צ לנפילה בסקרים: “המצב שלנו בסקרים לא מלבב ולא משמח, אבל אני מאמין מאוד שבסופו של דבר מה שאנו עושים עכשיו יבוא לידי ביטוי גם בסקרים. יש עתיד לא יכולה להקים ממשלה, בעוד שאנו נוכל להקים כשנגיע לבחירות ואנשים יצטרכו להחליט איך לייצר אלטרנטיבה לנתניהו. אנשים יבחרו במחנה הציוני”.

אתמול אמר פרשן ערוץ עשר רביב דרוקר:  “יכול להיות שלפיד יתחיל לרוקן את המנדטים מאבי גבאי. אני חושב שאבי גבאי יצלול למספר חד ספרתי בבחירות הבאות. אינני יודע אם זה יתורגם למהלך הדחה, אך היום אי אפשר להסביר למצביעי העבודה מדוע להצביע לגבאי. אנשים רוצים שלפיד יחליף את גבאי כי יש לו יותר סיכוי”.

דרוקר התייחס גם לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ואמר כי הוא מחכה להזדמנות לחזור: “ברק מסתובב סביב הבית, דופק בדלת ולא נותנים לו להיכנס. הוא מקווה שכשיתעורר רעיון ההדחה של אבי גבאי הוא יחזור לכהונה זמנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות